رویترز: قرارداد 20 میلیارد دلاری ایران برای خرید بوئینگ و ایرباس بعد از توافق

 

این فهرست شامل آخرین مدل بوئینگ 787 و ایرباس 350 A و همچنین جت های سبک وزنی مانند بوئینگ 737 و 777 و یا ایرباس 320 A و 330 A است.
مطابق برآوردها، ایران با جمعیت تقریبی 80 میلیون نفر در دهه آینده دست کم به 400 هواپیمای جدید در خطوط حمل و نقل خود نیاز دارد.

تاریخ ویرایش: 22 تیر ماه 1394

رسانه های غربی که این روزها خبرهای مربوط به توافق احتمالی هسته ای بین ایران و گروه 1+5 را به عنوان مهمترین خبرهای خود منتشر می کنند به تحولات صنعت حمل و نقل هوایی ایران پس از توافق احتمالی هسته ای پرداختند.
 
به گزارش تجارت نیوز از رویترز، ماکسیمو گاینزا مشاور ارشد ناوگان فلایت گلوبال در این باره گفته است: درصورت حصول توافق، ایران به یکی از داغ ترین بازارهای صنعت هواپیمایی جهان تبدیل خواهد شد.

براساس این گزارش ها، کارخانجات بزرگ هواپیماسازی بوئینگ و ایرباس تخمین می زنند که در صورت دستیابی ایران به توافق هسته ای و لغو تحریم ها قراردادی 20 میلیارد دلاری با ایران امضا کنند.

قرارداد 20 میلیارد دلاری ایران برای خرید بوئینگ و ایرباس بعد از توافق

رویترز به نقل از فرهاد پرورش رئیس ایران ایر اعلام کرد: ایران قصد دارد به محض کاسته شدن از تحریم ها 100 فروند هواپیمای جت از شرکت های معتبر خریداری کند.
 
مقامات صنعت هواپیماسازی غرب تخمین زده اند که ایران با جمعیت تقریبی 80 میلیون نفر در دهه آینده دست کم به 400 هواپیمای جدید در خطوط حمل و نقل خود نیاز دارد.
 
براساس این گزارش ها این مقامات حتی لیست خرید احتمالی ایران را نیز تهیه کرده اند.
 
این رسانه افزود: این لیست شامل آخرین مدل بوئینگ 787 و ایرباس 350 A و همچنین جت های سبک وزنی مانند بوئینگ 737 و 777 و یا ایرباس 320 A و 330 A است.
 
آخرین مراحل سخت و نفسگیر مذاکرات هسته ای اینک در وین جریان دارد؛ پس از چند دور این مذاکرات تمدید شده تا طرفین مذاکرات موارد اختلافی را حل کنند.
 
بسیاری از رسانه ها و تحلیلگران غربی و آسیایی در روزهای گذشته با توجه به روند مذاکرات با پیش بینی انجام توافق، وضعیت اقتصادی ایران و نحوه ورود شرکت های بزرگ جهانی در عرصه های مختلف به بازار ایران را مورد بررسی و تحلیل قرار داده اند.
 
صف کشیدن بسیاری از شرکت های بزرگ اقتصادی در جهان برای ورود به بازار بزرگ و پراشتیاق ایران در روزهای اخیر به سرخط رسانه های جهان تبدیل شده است.
 
این درحالیست که در دو سال گذشته ایران شاهد ورود هیات های مختلف اقتصادی از کشورهای دنیا بوده است؛ براساس آخرین گزارش ها قرار است هیاتی اقتصادی از آلمان نیز در چند روز آینده با مدیریت مقام های عالی رتبه این کشور به ایران سفر کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید