ساخت پهپاد خورشیدی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت

مدیران فیس بوک که از سال قبل تست پهپادهای خورشیدی خود را برای تسهیل دسترسی به اینترنت آغاز کرده بودند، از نهایی شدن این طرح خبر داده اند.
این پهپادهای بدون سرنشین 140 فوتی می توانند از ارتفاع 60 تا 90 هزار پایی خدمات اینترنت را در اختیار ساکنان محلی قرار دهند.

تاریخ ویرایش: 11 مرداد ماه 1394

مدیران فیس بوک که از سال قبل تست پهپادهای خورشیدی خود را برای تسهیل دسترسی به اینترنت آغاز کرده بودند، از نهایی شدن این طرح خبر داده اند.

ساخت پهپاد خورشیدی برای دسترسی به اینترنت پرسرعت

به تازگی تصاویر تعدادی از این پهپادها منتشر شده که انرژی مورد نیاز برای پرواز را از نور خورشید به دست می آورند. این پهپادهای بدون سرنشین 140 فوتی می توانند از ارتفاع 60 تا 90 هزار پایی خدمات اینترنت را در اختیار ساکنان محلی قرار دهند.

طول بال این پهپادها به اندازه یک بوینگ 737 است و وزن آنها به 880 پوند می رسد. پهپادهای یاد شده بعد از پرواز می توانند به مدت 90 روز در هوا باقی بمانند و خدمات اینترنت ارائه دهند. برای پرتاب این پهپادها به هوا می توان از بالن هایی خاص هم استفاده کرد. البته هنوز مشخص نیست اداره فدرال هوانوردی آمریکا چگونه قرار است ترافیک هوایی این پهپادها را کنترل کند.

این پهپاد که Aquila نام دارد از فناوری لیزری برای تبادل داده استفاده می کند و در اخرین آزمایش انتقال داده از طریق آن با سرعت 10 گیگابیت در ثانیه ممکن شده است که 10 برابر سریع تر از سیستم قبلی مورد استفاده است. پهپاد یاد شده می تواند از فاصله 10 مایلی به نقطه مورد نظر خود متصل شود.

با توجه به اینکه 10 درصد مردم جهان در نقاطی زندگی می کنند که از هیچ قابلیتی برای اتصال به اینترنت برخوردار نیستند این خدمات می تواند دسترسی آنها به وب را ممکن کند. البته فیس بوک با ارائه این خدمات قبل از هر چیز به دنبال معرفی خدمات و شبکه اجتماعی خود به کاربران دورافتاده ترین نقاط جهان است. احتمال می رود این خدمات در برخی کشورهای در حال توسعه جهان هم ارائه شود.

منبع: فارس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید