نخستین بالن خورشیدی جهان اوج گرفت

در جشنواره بین المللی بالن های هوای گرم که همه ساله در بریستول انگلیس و در برابر دیدگان ده ها هزار علاقمند برگزار می شود امسال سنت شکنی بزرگی شد. در میان ده ها بالنی که در جشنواره بین المللی بالن ها در انگلیس به پرواز درآمدند یکی بیش از سایرین جلب نظر می کرد چون این بالن دو گانه سوز بدون نیاز به مشعل و با استفاده از انرژی خورشیدی اوج گرفت.

تاریخ ویرایش: 19 مرداد ماه 1394

در جشنواره بین المللی بالن های هوای گرم که همه ساله در بریستول انگلیس و در برابر دیدگان ده ها هزار علاقمند برگزار می شود امسال سنت شکنی بزرگی شد.

در میان ده ها بالنی که در جشنواره بین المللی بالن‌ها در انگلیس به پرواز درآمدند یکی بیش از سایرین جلب نظر می کرد چون این بالن دو گانه سوز بدون نیاز به مشعل و با استفاده از انرژی خورشیدی اوج گرفت.

نخستین بالن خورشیدی جهان اوج گرفت

در جشنواره بین المللی بالنهای هوای گرم که همه ساله در بریستول انگلیس و در برابر دیدگان ده ها هزار علاقمند برگزار می شود امسال سنت شکنی بزرگی شد.

در جشنواره امسال که بالنهای رنگارنگ و حتی با اشکال عجیب نیز حضور داشتند نخستین بالن هوای گرم دوگانه سوز جهان به پرواز درآمد.

مهمترین ویژگی این بالن استفاده از جذب و منعکس کردن گرمای ناشی از پرتوهای خورشیدی برای به پرواز درآمدن و هدایت بالن است.

درحقیقت در این بالن خبری از سوزاندن سوخت پروپان و گرم کردن هوای داخل آن برای اوج گرفتن بالن نیست.

درحالی که پیش تر بالنهای خورشیدی مشابهی نیز ارایه شده که در یکی از آنها یعنی محصول گوگل از هلیوم استفاده شده است اما هیچ یک تاکنون نتوانسته اند مجوز لازم برای پرواز را کسب کنند.

این بالن به دو رنگ سیاه و نقره ای است. با قرار گرفتن سمت سیاه بالن به سوی خورشید، هوای داخل آن گرم شده و اوج می گیرد و در صورتی که به کم شدن ارتفاع بالن نیاز باشد، بالن چرخیده و سمتی که به رنگ نقره ای است و به طور طبیعی نور خورشید را منعکس می کند در برابر پرتوهای آن قرار می گیرد.

از آنجاکه این بالن در مقایسه با بالنهای هوای گرم رایج باید سبک تر باشد از منسوجات به مراتب باریکتری در ساخت آن استفاده شده است.

در ساخت این بالن ۱۰ نفر حضور داشته اند که در مجموع ۲۰۰ ساعت زمان برای ارایه آن صرف کرده اند.

منبع: مهر

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید