فراهم شدن زمینه همکاری هوافضایی شرکت‌های ایرانی و روسی

رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی هوایی ماکس- 2015 مسکو، زمینه ساز همکاری شرکت های ایرانی با شرکت های هوایی روسی و آسیایی شد.

تاریخ ویرایش: 10 شهریور ماه 1394

رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران خاطرنشان کرد: نمایشگاه بین المللی هوایی ماکس- 2015 مسکو، زمینه ساز همکاری شرکت های ایرانی با شرکت های هوایی روسی و آسیایی شد.

امین سالاری روز یکشنبه در پایان نمایشگاه بین المللی مسکو در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه موفق بود و در جریان آن زمینه برقراری روابط با تعدادی از مدیران و نمایندگان شرکت های حاضر در نمایشگاه مسکو فراهم شد.

وی در توضیح جایگاه اتحادیه صنایع هوافضایی ایران در کشورمان یادآوری کرد: این اتحادیه که با 1700 عضو در بخش های طراحی، تولیدی و پژوهشی فعالیت می کند؛ از مدتی پیش برای استفاده از فرصت ماکس 2015 زمینه شرکت اعضا را فراهم کرد.

سالاری ادامه داد: یکی از اهداف شرکت در نمایشگاه ماکس-2015 جستجوی شرکای روس برای همکاری و مشارکت در عرصه فناوری ها با شرکت های ایرانی بود و در این رابطه با نمایندگان چندین شرکت روسی مذاکراتی داشتیم و توانستیم با آنها ارتباط برقرار کنیم.

رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران درباره هدف دیگر اتحادیه از شرکت در نمایشگاه بین المللی مسکو خاطرنشان کرد: در این نمایشگاه بازدیدکنندگان از کشورهای مختلف حضور دارند و این فرصت مناسبی برای صادرات محصولات صنایع هوایی ایران است.

سالاری گفت: در غرفه اتحادیه شرکت های ایرانی، نمونه محصولات تولیدی اعم از قطعات انواع موتورها، سامانه های دوربین دید در شب و دوربین های حرارتی را عرضه کرده اند که در سطح جهانی اهمیت زیادی دارد. سیستم های هدایت و کنترل هواپیما و سامانه های کنترل ماهواره از دیگر تجهیزات عرضه شده در غرفه ایران است.

به گفته رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران، شرکت های ایرانی شرکت کننده در نمایشگاه ماکس تا اندازه ای به این دو هدف دست یافتند. بسیاری از مقام ها و نمایندگان شرکت های هوایی کشورهای آسیای مرکزی و جنوب شرق آسیا که در نمایشگاه حضور داشتند، برای خرید محصولات ارائه شده ابراز تمایل کردند.

وی ادامه داد: شرکت های روسی هم از همکاری های تکنولوژیک و مشارکت در طرح های فنی با شرکت های ایرانی استقبال می کنند.

سالاری همچنین گفت که یکی دیگر از اهداف شرکت در نمایشگاه بین المللی هوایی مسکو، معرفی نمایشگاه توانمندی های صنعتی هوایی-فضایی ایران است که قرار است در تهران برگزار شود.

وی افزود: برای معرفی نمایشگاه تهران کاتالوگ هایی را بین بازدیدکنندگان و مقامهای شرکت های هوایی در ماکس توزیع کردیم و امیدواریم استقبال گسترده ای از این نمایشگاه انجام گیرد.

رییس اتحادیه صنایع هوافضایی ایران در پایان مصاحبه خاطرنشان کرد: بسیاری برای همکاری با شرکت های ایرانی راغب هستند و این امر پشتوانه خوبی برای مشارکت های مراکز صنایع هوایی با شرکای خارجی و زمینه ساز گسترش همکاری ها در این عرصه است.

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ماکس-2015 که از روز سه شنبه هفته گذشته در شهرک ژوکوفسکی در حومه مسکو دایر می باشد، یکشنبه به پایان رسید.

در این نمایشگاه 55 هکتاری صدها شرکت از 40 کشور جهان هزاران نمونه از تولیدات نظامی و هوا فضا را به نمایش گذاشتند و هیات های علمی و فناوری، وزارت دفاع و هلال احمر جمهوری اسلامی ایران نیز از آن بازدید کردند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید