آزمایش موفق پهپاد عمود پرواز سونی

بازار پهپادهای کوچک و رقابت در آن بسیار داغ است و اکنون شرکت ژاپنی سونی با همکاری یک شرکت دیگر به وعده خود برای ارائه یک پهپاد متفاوت عمل کرده است.
شرکت سونی با همکاری یک شرکت ژاپنی فعال در زمینه رباتیک، پهپاد نمونه خود را با موفقیت آزمایش کردند.

تاریخ ویرایش: 11 شهریور ماه 1394

بازار پهپادهای کوچک و رقابت در آن بسیار داغ است و اکنون شرکت ژاپنی سونی با همکاری یک شرکت دیگر به وعده خود برای ارائه یک پهپاد متفاوت عمل کرده است.

آزمایش موفق پهپاد عمود پرواز سونی

به گزارش آنا به نقل از وال‌استریت ژورنال، شرکت سونی با همکاری یک شرکت ژاپنی فعال در زمینه رباتیک، پهپاد نمونه خود را با موفقیت آزمایش کردند.

ویژگی بسیار مهم این پهپاد تازه این است که می‌تواند به‌ صورت عمودی به پرواز درآید یا به زمین بنشیند. این قابلیت که در هلیکوپتر وجود دارد، در کنار امکان سرعت 170 کیلومتر بر ساعت این پهپاد را یک محصول خاص و بی‌رقیب می‌کند.

براساس اعلام شرکت سونی، این پهپاد تازه توانایی حمل بار تا 11 کیلوگرم را دارد و می‌تواند با بیشترین سرعت خود به مدت 2 ساعت پرواز کند. پیش از این شرکت سونی اعلام کرده بود که تا سال آینده پهپاد چندمنظوره‌ای را در اختیار مشتریان خود می‌گذارد که اکنون با تصاویر منتشر‌شده، این شرکت می‌تواند به وعده خود جامه عمل بپوشاند.

پروژه این پهپاد که «ایروسنس» نام دارد، در کنار تلاش‌هایی که گوگل و آمازون برای ساخت پهپاد خود انجام می‌دهند، یک سروگردن بالاتر می‌ایستد چراکه آنها هدف از طراحی پهپاد را ارسال بسته به نقاط مختلف تعریف کرده‌اند؛ در حالی ‌که پهپاد سونی می‌تواند با تجهیزات مختلفی پرواز کند و مأموریت‌های گوناگونی مانند جاسوسی، عکسبرداری و نظارت بر محیط زیست را انجام دهد.

یک ویژگی مهم دیگر «ایروسنس» این است که قابلیت هدایت خودکار دارد و کاربر کافی ا‌ست هدف و مقصد و مأموریت را برایش تعریف کند و او خود به کارهایش رسیدگی می‌کند.

سونی اعلام کرده به دلیل اینکه اغلب حوادث پهپادها ناشی از خطای انسانی بوده است، این قابلیت می‌تواند از حوادث احتمالی به شدت جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری آنا؛ مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • مهدي عناصري  |  13 اسفند ماه 1397
    دو ساعت پروازي با 170 كيلومتر در ساعت بنظر عجيب است
فرستادن دیدگاه جدید