نامگذاری ناوگان فضایی بوئینگ با حضور مقامات ناسا

روز جمعه (13 شهریور) بیش از 200 نفر از جمله مقامات خود بوئینگ و ناسا در پایگاه فضایی کندی ناسا گرد هم آمدند تا افتتاح ساختمان پردازش محموله و خدمه تجاری بوئینگ را جشن بگیرند.

تاریخ ویرایش: 15 شهریور ماه 1394

شرکت بوئینگ به تازگی ناوگان فضایی آتی خود را که به سبک آپولو خواهد بود، Starliner معرفی کرده است.

به گزارش ایسنا، روز جمعه (13 شهریور) بیش از 200 نفر از جمله مقامات خود بوئینگ و ناسا در پایگاه فضایی کندی ناسا گرد هم آمدند تا افتتاح ساختمان پردازش محموله و خدمه تجاری بوئینگ را جشن بگیرند.

نامگذاری ناوگان فضایی بوئینگ با حضور مقامات ناسا

این ساختمان که زمانی آشیانه یک شاتل فضایی بود، به عنوان میزبان ناوگان Starliner عمل خواهد کرد. گفته می‌شود این ناوگان در سال 2017 خدمه خود را به ایستگاه فضایی بین‌المللی خواهد برد.

تا پیش از روز جمعه، کپسول تحت تولید بوئینگ فقط نام CST-100 را داشت، اما هم‌اکنون نام CST-100 Starliner را به خود گرفته است.

بوئینگ یکی از دو شرکت خصوصی امریکایی است که برای انتقال فضانوردان از پایگاه کیپ کاناورال به ایستگاه فضایی بین‌المللی در آینده، با ناسا قرارداد دارد.

شرکت دیگر، اسپیس‌ایکس است که در حال توسعه نسخه کپسول باری دراگون خود است. فرآیند این توسعه در دفتر مرکزی اسپیس‌ایکس در هاوایی انجام می‌شود.

ناسا به دنبال اعزام فضانوردان خود به فضا از خاک ایالات متحده و لغو اتکای این کشور به قزاقستان و آژانس فضایی روسیه است. اعزام فضاپیمای با سرنشین از خاک آمریکا از زمان بازنشستگی ناوگان شاتل در سال 2011 تاکنون ممکن نبوده است.

قرارداد ناسا با بوئینگ برای پروازدادن کپسول‌های 4.2 میلیارد دلار است این در حالی است که قرارداد اسپیس‌ایکس 2.6 میلیارد دلار است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید