خوابی که «الون ماسک» برای مریخ دیده است

تولیدکردن جو بر روی یک سیاره‌ دارای مغناطوسفر به خودی خود یک چالش به شمار می‌آید و ماسک پیشنهاد استفاده از تسلیحات هسته‌ای را برای ایجاد این جو مطرح کرده است. وی استفاده از مواد منفجره ترموهسته‌ای بر روی سیاره مریخ را تایید کرد و مدعی شد با استفاده از این انفجارها می‌توان مریخ را به سیاره‌ای شبیه زمین تبدیل کرد.

تاریخ ویرایش: 23 شهریور ماه 1394

الون ماسک، مالک شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، به تازگی در برنامه‌ای تلویزیونی پیشنهاد استفاده از مواد منفجره هسته‌ای را برای متحول‌کردن سیاره مریخ مطرح کرد.

الون ماسک، مالک شرکت فضایی اسپیس‌ایکس
الون ماسک، مالک شرکت فضایی اسپیس‌ایکس

تولیدکردن جو بر روی یک سیاره‌ دارای مغناطوسفر به خودی خود یک چالش به شمار می‌آید و ماسک پیشنهاد استفاده از تسلیحات هسته‌ای را برای ایجاد این جو مطرح کرده است.

وی استفاده از مواد منفجره ترموهسته‌ای بر روی سیاره مریخ را تایید کرد و مدعی شد با استفاده از این انفجارها می‌توان مریخ را به سیاره‌ای شبیه زمین تبدیل کرد.

به گفته وی، دو راه سریع و کند برای تبدیل‌کردن مریخ به سیاره‌ای شبیه زمین وجود دارد؛ یک راه شامل استفاده از تعداد زیادی از پمپ‌ها و مولدها برای گرم‌کردن سیاره سرخ به گونه‌ای است که دی‌اکسیدکربن منجمدشده آن ذوب شود و مریخ را در جوی ضخیم‌تر بپیچاند.

با این حال، الون ماسک گفت که شیوه آسان‌تر و ارزان‌تری برای گرم‌کردن مریخ وجود دارد و آن استفاده از تسلیحات ترموهسته‌ای بر روی قطب‌های این سیاره است.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب