رکورد اقامت آمریکایی‌ها در فضا شکسته شد

اسکات کلی، فرمانده فعلی ماموریت اکسپدیشن 45 ایستگاه فضایی بین‌المللی، توانسته رکورد بیشترین زمان حضور توسط یک فضانورد آمریکایی را در این آزمایشگاه مداری بشکند.

تاریخ ویرایش: 26 مهر ماه 1394

اسکات کلی، فرمانده فعلی ماموریت اکسپدیشن 45 ایستگاه فضایی بین‌المللی، توانسته رکورد بیشترین زمان حضور توسط یک فضانورد آمریکایی را در این آزمایشگاه مداری بشکند.

به گزارش ایسنا، روز 16 اکتبر (24 مهر)، اسکات کلی حضور 383 روزه خود را که رکورد 382 روزه مایک فینک، فضانورد آمریکایی را شکسته، در فضا آغاز کرد.

این امر درست قبل از پانزدهمین سالگرد حضور مستمر انسان در ایستگاه فضایی بین‌المللی اتفاق افتاده است.

رکورد حضور آمریکایی‌ها در فضا شکسته شد

در 29 اکتبر (هفتم آبان) کلی رکورد دیگری در دویست و شانزدهمین روز‌ متوالی حضور خود در فضا خواهد شکست که در آن زمان از رکورد مایکل لوپز-الجزایر برای طولانی‌ترین سفرفضایی انفرادی توسط یک آمریکایی پیشی خواهد گرفت. لوپز-الجزایر 215 روز را در فضا به عنوان فرمانده اعزامی ماموریت اکسپدیشن 14 ایستگاه فضایی در سال 2006 گذراند.

بازگشت اسکات کلی به زمین برای سوم مارس 2016 (13 اسفند) برنامه‌ریزی شده است که در آن زمان، وی در طول چهار ماموریت خود در مجموع 522 روز را در فضا حضور داشته است.

البته کلی تنها کسی نیست که رکورد ماندن در فضا را شکسته است.

گنادی پادالکا فرمانده اکسپدیشن 44 ایستگاه فضایی، در روز 28 ژوئن رکورد 10 ساله تعداد روز کلی حضور در فضا را شکست.

هنگامی که او در 11 سپتامبر به زمین بازگشت، 879 روز را به زندگی و کار در فضا اختصاص داده بود.

ناسا در بیانیه‌ای اعلام کرد: کلی، پادالکا و بیش از 200 فضانوردی که به ایستگاه فضایی سفر کرده‌اند، در توسعه قابلیت‌هایی برای امکان‌پذیر کردن حضور پایدار انسان در اعماق فضا مشارکت داشته‌اند.

شکستن چنین رکورد زمانی در فضا مهم است زیرا هر روز اضافی به ما کمک می‌کند تا چگونگی تاثیر پرواز فضایی طولانی‌مدت بر بدن و ذهن را بهتر درک کنیم که این امر برای پیشبرد سفر ناسا به مریخ حیاتی است.

در این بیانیه آمده است: پانزده سال زندگی و کار در خارج از زمین، همچنین کیفیت زندگی ما را بر روی زمین نیز بهبود می‌بخشد زیرا دانشمندان و مهندسان، دانش به دست آمده از تحقیقات انجام شده بر روی آزمایشگاه میکروگرانش را بر انسان اعمال می‌کنند.

کلی به عنوان بخشی از ماموریت یک ساله خود در کنار میخائیل کورنینکو، فضانورد روسی به افزودن به رکوردش و همچنین درک دانشمندان از اثرات طولانی مدت پرواز فضایی ادامه خواهد داد.

این دو نفر در ماه مارس به ایستگاه فضایی وارد شده و طی حضور 342 روزه خود در فضا در تحقیقاتی شرکت کرده‌اند که بینش‌های جدیدی را از چگونگی سازگار شدن بدن انسان با بی‌وزنی، انزوا، پرتوها و استرس پرواز فضایی طولانی‌مدت ارائه می‌کنند.

مارک کلی، فضانورد سابق ناسا و برادر دو قلوی اسکات، در پژوهش‌های موازی بر روی زمین شرکت خواهد کرد که به دانشمندان برای مقایسه تاثیرات وارده بر بدن و ذهن در فضا کمک می‌کند.

به گفته ناسا، تحقیقات در حال انجام بر روی ایستگاه فضایی به دانشمندان کمک خواهد کرد تا درک بهتری از چگونگی محافظت از فضانوردان در زمان سفر به اعماق فضا و ماموریت به سیاره سرخ بدست بیاورند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید