معرفی فناوری های برتر سفر نمایشگاه CES 2016/بالگرد الکتریکی اختصاصی

یک شرکت چینی به نام Ehang نمونه اولیه یک بالگرد الکتریکی را رونمایی کرد که قادر است تا ارتفاع 3500 متری از زمین بلند شود و با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این بالگرد با هر بار شارژ قادر است 23 دقیقه در هوا پرواز کند.

تاریخ ویرایش: 19 دی ماه 1394

گجت هایی در بین فناوری ها و ابزارهای مدرن عرضه شده در نمایشگاه CES 2016 وجود دارند که به طور خاص برای استفاده در سفر طراحی شده اند.

به گزارش ایرنا از واشنگتن تایمز، این فناوری ها شامل بالگرد الکتریکی اختصاصی، کفش هوشمند، چمدان هوشمند و ابزاری از این دست هستند.

بالگرد الکتریکی اختصاصی

یک شرکت چینی به نام Ehang نمونه اولیه یک بالگرد الکتریکی را رونمایی کرد که قادر است تا ارتفاع 3500 متری از زمین بلند شود و با سرعت 100 کیلومتر در ساعت حرکت کند. این بالگرد با هر بار شارژ قادر است 23 دقیقه در هوا پرواز کند.

بالگرد الکتریکی اختصاصی

بالگرد الکتریکی اختصاصی

طول آن 5.5 متر است؛ اما می توان با جداکردن اجزای بالگرد، آن را در فضایی به ابعاد 1.5 متر جای داد. قرار است این وسیله به قیمت 250 هزار دلار به بازار عرضه شود.

کفش هوشمند Digitsole

این کفش هوشمند در هوای سرد پاهای کاربر را گرم، مسیر حرکت او را ردیابی و میزان مصرف کالری را اندازه گیری می کند، در زمان مقتضی تنگ یا گشاد می شود و بسته به مسیر حرکت، قابلیت ضربه گیری کف کفش را به طور خودکار تنظیم می کند.

این کفش هوشمند حتی در محیط های تاریک، می تواند مانند یک چراغ قوه، محیط اطراف را روشن کند. Digitsole به صورت بی سیم شارژ می شود و با استفاده از یک برنامه تلفن هوشمند می توان تمام قابلیت های آن را کنترل کرد.

قرار است این کفش هوشمند در فصل بهار در سایزهای مختلف و با قیمت حدود 400 دلار به بازار عرضه شود.

وب سرور اختصاصی Egg

این وب سرور به سادگی به تلفن همراه هوشمند متصل می شود و می تواند تمام فایل های صوتی، فیلم ها و عکس های موجود در حافظه آن را ذخیره کند. به این ترتیب حافظه تلفن همواره فضای کافی را برای عکس های جدید دارد و برای سفر کاملا مناسب است.

برای دسترسی مجدد به عکس ها نیز کافی است برنامه مربوط به Egg را در گوشی تلفن اجرا کرد. این وب سرور با استفاده از فناوری Wifi امکان اتصال به وب و به اشتراک گذاری محتوا را فراهم می کند.

قیمت این ابزار فوق العاده بسته به امکاناتی که در اختیار می گذارد، از 199 دلار آغاز می شود.

چمدان هوشمند Bluesmart

این چمدان هوشمند دو جایگاه شارژ USB در اختیار می گذارد که یکی در قسمت بیرونی و دیگری درون چمدان قرار دارد. این چمدان دارای بدنه دولایه است و هنگامی که دسته آن بیرون کشیده می شود، وزن چمدان را اعلام می کند.

همچنین چمدان هوشمند Bluesmart از یک برنامه موبایل بهره می برد که امکان قفل و باز کردن چمدان، ردیابی آن در صورت گم شدن، ارسال پیغام هشدار و حتی پخش موسیقی را در اختیار می گذارد.
این چمدان به قیمت 350 دلار با گارانتی یک یا دو ساله عرضه می شود.

ابزار Petcube

این ابزار هوشمند امکان مشاهده و نظارت بر حیوان خانگی از راه دور و همچنین امکان صحبت کردن کاربر با حیوان خانگی یا بازی با آن را با استفاده از نور لیزر فراهم می کند.

این ابزار در زمانی که حیوان خانگی شروع به فعالیت می کند، به کاربر هشدار می دهد و امکان تعامل با آن را از طریق یک کانال دوسویه صوتی و یک دوربین مجهز به لنز واید فراهم می کند.
ابزار Petcube به قیمت 199 دلار به بازار عرضه شده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید