دور جدید قراردادهای ناسا برای ماموریت‌های خصوصی به ایستگاه فضایی بین‌المللی

اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا از دور بعدی شراکت خود با شرکت‌های خصوصی آمریکایی برای پرتاب ماموریت‌های «تامین محموله ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد. ناسا هفته گذشته اعلام کرد که حداقل شش قرارداد ماموریت تامین مجدد محموله ایستگاه فضایی را با شرکت اوربیتال ساینس، سیرا نوادا و اسپیس‌ایکس امضا کرده است.

تاریخ ویرایش: 30 دی ماه 1394

اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا از دور بعدی شراکت خود با شرکت‌های خصوصی آمریکایی برای پرتاب ماموریت‌های «تامین محموله ایستگاه فضایی بین‌المللی» خبر داد.

به گزارش ایسنا، ناسا هفته گذشته اعلام کرد که حداقل شش قرارداد ماموریت تامین مجدد محموله ایستگاه فضایی را با شرکت اوربیتال ساینس، سیرا نوادا و اسپیس‌ایکس امضا کرده است.

این سه شرکت باید در کل 18 ماموریت یا بیشتر به ایستگاه فضایی بین‌المللی انجام بدهند. اگرچه ناسا متذکر شده که هیچ کدام از این ماموریت‌ها هنوز در خواست نشده و تنها قراردادهایی با این سه شرکت منعقد شده است.

ایستگاه فضایی بین‌المللی

به گفته ناسا، متمرکز کردن شرکت‌های دیگر برای انجام کارهایی مانند تامین تدارکات ایستگاه فضایی به این سازمان اجازه خواهد داد تا بر اکتشاف فضای عمیق و همچنین ماموریت‌های آینده مانند ماموریت‌های برنامه‌ریزی شده به مریخ تمرکز کند.

حداکثر ارزش همه قراردادها 14 میلیارد دلار تا سال 2024 خواهد بود اما ناسا تنها ماموریت‌های مورد نیاز را سفارش خواهد داد و مقدار پرداختی به نوع ماموریت سفارش داده شده بستگی خواهد داشت.

این شرکتها باید شرایطی را برای این ماموریت‌های تامین تدارکات فراهم کنند و البته از اختیار کامل برای اجرای ماموریت‌ها برخوردارند. شرکتهای اوربیتال ساینس و اسپیس‌ایکس پیش از این قراردادهایی را برای تامین تدارکات ایستگاه با ناسا امضا کرده بودند.

ناسا همچنین اضافه کرده است که باید حداقل چهار ماموریت طی سال به ایستگاه انجام شود. این ماموریت‌ها باید برای ذخیره‌سازی محموله‌ها در ایستگاه و همچنین با توجه به ملزومات علمی و سایر موارد به دقت برنامه‌ریزی شوند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب