ایجاد زیرساخت‌‌های ملی برای توسعه صنعت موتورهای توربینی و هوایی

رئیس کمیته موتور ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: سال آینده زیرساخت‌های ملی برای توسعه صنایع موتورهای توربینی و هوایی راه‌اندازی می‌شود. حسین پور فرزانه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که برای سال آینده پیگیری می‌کنیم راه‌اندازی سیستم «FMS» است به این معنی که یک زیرساخت ملی برای کشور در حوزه هوایی ایجاد شود.

تاریخ ویرایش: 5 اسفند ماه 1394

رئیس کمیته موتور ستاد توسعه هوایی و هوانوردی معاونت علمی گفت: سال آینده زیرساخت‌های ملی برای توسعه صنایع موتورهای توربینی و هوایی راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش مهر، حسین پور فرزانه اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین پروژه‌هایی که برای سال آینده پیگیری می‌کنیم راه‌اندازی سیستم «FMS» است به این معنی که یک زیرساخت ملی برای کشور در حوزه هوایی ایجاد شود.

وی افزود: کمیته موتور ستاد هوایی به دنبال آن است که بتواند مرجعی برای معاونت علمی در حوزه صنعت موتور باشد تا نیازهای کشور در این حوزه را به معاونت علمی ارائه کند.

ایجاد زیرساخت‌‌های ملی برای توسعه صنعت موتورهای توربینی و هوایی

به گفته پورفرزانه، سیستم FMS با کمک دانشگاه‌ها، شرکت‌های خصوصی و دولتی راه‌اندازی خواهد شد تا تمام صنعت موتورهای توربینی و هوایی بتوانند از این زیرساخت‌ها استفاده کنند.

وی همچنین تصریح کرد: در واقع اصلی‌ترین هدف کمیته موتور، اجرایی شدن طرح‌های ملی است تا از این طریق بتوانیم صنعت هوایی کشور را توسعه داده و خودکفا کنیم.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • سپهر میرزایی  |  11 اسفند ماه 1394
    عرض سلام و ادب؛

    به عنوان یک فارغ التحصیل هوافضا گلایه ای داشتم که امیدوارم منعکس شود.

    بنده تحت تاثیر سایت های اینترنتی داخل و تبلیغاتی که در آن سال ها راه انداخته بودند به هوافضا علاقه مند شدم، اما دیدگاهی نادرست از طریق آن ها به من القا شده بود.

    دیدگاهی که فکر می کردم کشور دارای بازار کار مطلوبی است، یا فکر می کردم درآمد خوبی وجود دارد.

    پس از اتمام دوره کارشناسی باز هم از این غفلت بیدار نشدم و فکر کردم خبری است، ارشد را نیز در یکی از بهترین دانشگاه های تهران با معدل بالا تمام کردم.

    حال با کلی آشنا و پارتی، هیچ گزینه ای جز تدریس در دانشگاه های کوچک برایم نمانده ا

    درآمد های بسیار پایین، نبود بازارکار، نبود امنیت شغلی، محدودیت های فراوان، چیزی بودند که این سال ها دیدم.

    متوجه شده ام که تعداد فارغ التحصیلان هوافضا در ایران کم نیست، بلکه بسیار است. نسبت به این بازار محدود و کم درآمد، هزاران مهندس فارغ التحصیل بیکار.

    تا چشم باز کرده ام، دیدم تمامی دوستانم در همان دوران کارشناسی یا ارشد یا تغییر رشته دادند، یا به مشاغل آزاد و بازاری رفتند، یا اندک تعدادی توانستند به آمریکا و کانادا برای دوره های ارشد و دکترا مهاجرت کنند.

    فقط من مانده ام با این اوضاع هوافضا در ایران و این همه باور غلطی که در مورد این رشته داشتم، و بهشتی که برای خودم ترسیم کرده بودم.

    خیلی ها هم اینطور هستند، اما جرئت گفتن این حقایق را ندارند، نه اینکه خجالت بکشند، بلکه می خواهند دیگران نیز این راه اشتباه من و امثال ما ها را تکرار کنند.
فرستادن دیدگاه جدید