ساخت پهپادی برای حمل خون و دارو

شرکت Zipline آمریکا پهپادهای را ویژه امور پزشکی طراحی کرده است که قادر به رساندن خون و ملزومات پزشکی به بیمارستان‌های روستایی هستند ضمن اینکه از این پهپادها می‌‌توان در مناطق صعب‌العبور نیز برای انتقال تجهیزات پزشکی استفاده کرد.

تاریخ ویرایش: 30 اردیبهشت ماه 1395

یک شرکت آمریکایی پهپادهایی را ساخته است که برای انتقال خون و دارو به پرواز درمی‌آیند.

به گزارش آنا به نقل از خبرگزاری مهر، شرکت Zipline آمریکا پهپادهای را ویژه امور پزشکی طراحی کرده است که قادر به رساندن خون و ملزومات پزشکی به بیمارستان‌های روستایی هستند ضمن اینکه از این پهپادها می‌‌توان در مناطق صعب‌العبور نیز برای انتقال تجهیزات پزشکی استفاده کرد.

ساخت پهپادی برای حمل خون و دارو

ساخت پهپادی برای حمل خون و دارو

ساخت پهپادی برای حمل خون و دارو

این پهپادها می‌‌توانند تا ۱۰۰ کیلومتر به پرواز در آیند. نحوه عملکرد این پهپادها این طور است که در کنار انبار دارو قرار می‌‌گیرند و پزشک با فرستان پیام به سامانه پیامکی انبار، سفارش‌های خود را اعلام می‌‌کند و سپس انباردار داروهای مورد نیاز را بر روی این پهپاد بارگیری می‌‌کند.

آدرس مراکزی که با این پهپاد همکاری دارند، در سیستم مسیریاب پهپاد قرار می‌‌گیرد و به صورت خودکار و بدون کنترل، خون و دیگر ملزومات پزشکی را به بیمارستان یا مرکز درمانی مورد نظر حمل می‌‌کند و با نزدیک شدن به آنجا به تلفن هوشمند پزشک پیام می‌‌فرستد که در حال نزدیک شدن است. سپس با ارسال داروها به وسیله چتر و بدون نشستن، آنها را تحویل می‌‌دهد تا سرعت سرویس‌دهی این پهپاد برای انجام ماموریت‌های بیشتر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید