جزئیات سفر انسان به مریخ از زبان الون ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس

او شرکت اسپیس ایکس را ۱۴ سال پیش و با رؤیای بزرگ ایجاد اجتماعات انسانی در مریخ راه اندازی کرد، حالا به نظر می رسد همه چیز برای تحقق این رؤیا محقق شده باشد.

تاریخ ویرایش: 25 خرداد ماه 1395

مالک شرکت اسپیس ایکس در تازه ترین مصاحبه خود با رسانه های جهان جزئیات تازه ای از برنامه اعزام انسان به مریخ ارایه کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، الون ماسک در گفتگو با روزنامه واشنگتن پست درباره نکات هیجان انگیز مربوط به سفر پرماجرا به مریخ و تلاش‌هایی که در سالهای اخیر صورت گرفته تا این رؤیا به واقعیت تبدیل شود صحبت کرد.

الون ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس
الون (ایلان) ماسک، مالک شرکت اسپیس‌ایکس

او شرکت اسپیس ایکس را ۱۴ سال پیش و با رؤیای بزرگ ایجاد اجتماعات انسانی در مریخ راه اندازی کرد، حالا به نظر می رسد همه چیز برای تحقق این رؤیا محقق شده باشد.

ماسک به واشنگتن پست گفت: اینکه توانسته ایم از راکت برای دفعات مختلف استفاده کنیم اتفاق مهمی است زیرا در هزینه های مربوط به سفر به فضا صرفه جویی قابل توجهی صورت می گیرد. از آن گذشته با چنین ابتکاری سفر انسان به فضا راحت تر انجام می شود.

او در ادامه گفت: هم اکنون شرکت‌های زیادی از جمله اپراتورهای ماهواره تقاضای استفاده از راکت‌های ما را برای پرتاب محموله های خود به فضا مطرح کرده اند.

اما بخش هیجان انگیز صحبتهای وی مربوط به سفر به مریخ می شود. شرکت اسپیس ایکس در نظر دارد در سال ۲۰۱۸ فضاپیمای بدون سرنشینی را راهی این سیاره کند. در ادامه و هر دو سال یک بار فضاپیمای بدون سرنشین دیگری راهی سیاره سرخ می شود. این روند تا زمان موعود یعنی سال ۲۰۲۵ برای اعزام انسان به مریخ ادامه خواهد یافت.

مالک اسپیس ایکس دراین باره به واشنگتن پست گفت: این سفر قطعا سخت، خطرناک و پر از اتفاق خواهد بود. با این حال من به این نکته تأکید می کنم که افراد زیادی برای پیشرو بودن در این مسیر پیشقدم خواهند شد.

او چنین رویدادی را با ماجراجویی بشر در صدها سال پیش که به کشف دنیای جدید یا همان آمریکا منجر شد قابل مقایسه دانست.

ماسک فاصله زمین تا مریخ را بسیار قابل توجهی دانست و به همین دلیل آماده شدن برای چنین سفری را یک ضرورت مهم عنوان کرد.

وی در ادامه گفت: مأموریت فضاپیماهای بدون سرنشین این است که محموله های آزمایشگاهی و مریخ نوردهای متعلق به اسپیس ایکس یا سایر شرکتها و آژانس‌های فضایی را به این سیاره منتقل کنند. آنها وظیفه دارند شرایط حاکم بر مریخ را دقیقا ارزیابی کنند.

مالک اسپیس ایکس افزود: مسیر زمین تا مریخ در واقع خیابانی است که هر ۲۶ ماه یک بار باز می شود. این مسیری ارزان قیمت برای تحقق تجربیاتی ارزشمند است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید