روسیه به دنبال ساخت پایگاه فضایی کامل در ماه

روسیه اعلام کرد که در حال برنامه‌ریزی برای ساخت یک پایگاه فضایی کامل در ماه است که طرح اصلی آن بین سال های 1960 تا 1980 در زمان شوروی سابق تهیه شده بود.

تاریخ ویرایش: 1 تیر ماه 1395

روسیه اعلام کرد که در حال برنامه ریزی برای ساخت یک پایگاه فضایی کامل در ماه است که طرح اصلی آن بین سال های 1960 تا 1980 در زمان شوروی سابق تهیه شده بود.

به گزارش ایرنا، آژانس فدرال فضایی روسیه مشخصات این پایگاه را برخورداری از مجتمع مسکونی و سامانه تولید انرژی برای زندگی 12 فضانورد اعلام کرد.

روسیه به دنبال ساخت پایگاه فضایی کامل در ماه

اولگا ژارووا مسئول برنامه های علمی پژوهشگاه «ماش» کاسموس در این باره به روزنامه ایزوستیا اعلام کرد: این پایگاه نخست برای زندگی و کار چهار فضانورد ساخته می شود و سپس در مراحل نهایی برای پذیرش 12 نفر تکمیل خواهد شد.

ایزوستیا امروز (سه شنبه) به نقل از سخنان این مقام فضایی روسیه افزود: بخشی از این برنامه مربوط به سال های دهه 60 و 70 میلادی در زمان شوروی سابق بود که اکنون برای این طرح اجرا خواهد شد.

ژارووا بدون اعلام زمان آغاز این عملیات، اظهار کرد: هنوز تصمیم قطعی برای مکان استقرار پایگاه در نظر گرفته نشده است، اما بیشتر دانشمندان پیشنهاد می کنند در قطب جنوب کره ما ساخته شود که با توجه به لزوم استقرار امن کشتی فضایی در باره آن تصمیم گرفته خواهد شد.

وی گفت: بخش های مسکونی و تامین انرژی نخستین مرحله از ساخت پایگاه فضایی روسیه در ماه خواهد بود و پس از آن بخش های تخصصی و علمی برای انجام کارهای فضانوردان ساخته می شود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید