تا 10 سال دیگر: ساخت پایگاه فضایی در نیمه مسیر ماه و زمین

آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی از یک طرح بلندپروازانه برای ساخت یک پایگاه فضایی میان زمین و ماه رونمایی کرده است که فضانوردان می‌توانند از آن برای انجام ماموریت‌های قمری یا به عنوان رابطی برای کشف اجرام دیگر منظومه خورشیدی استفاده کنند.

تاریخ ویرایش: 5 تیر ماه 1395

آژانس فضایی اروپا (ESA) به تازگی از یک طرح بلندپروازانه برای ساخت یک پایگاه فضایی میان زمین و ماه رونمایی کرده است که فضانوردان می‌توانند از آن برای انجام ماموریت‌های قمری یا به عنوان رابطی برای کشف اجرام دیگر منظومه شمسی استفاده کنند.

به گزارش آنا به نقل از ScienceAlert، در حالی که جزئیات این طرح هنوز در دسترس نیست، آژانس فضایی اروپا می‌گوید که این «پایگاه مرزی انسانی» در فضا می‌تواند به همین زودی‌ها یعنی تا دهه آینده ساخته شود.

تا 10 سال دیگر: ساخت پایگاه فضایی در نیمه مسیر ماه و زمین

به گفته مقامات سازمان فضایی اروپا (ESA)، این پایگاه مرزی علاوه بر اینکه «تقاطعی در فضا» برای کمک به ماموریت‌های تحقیقاتی روی ماه و تسریع در سفرهای فضایی ثمربخش خواهد بود؛ از آنجا که این پایگاه قرار است در نیمه راه زمین و ماه قرار بگیرد، می‌تواند جایگزینی برای ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS) نیز باشد.

دیوید پارکر، مدیر بخش اکتشافات رباتیک و فضاپیمای آژانس فضایی اروپا در مراسم جشن بازگشت تیم پیک، فضانورد بریتانیایی، به زمین گفت: «از همین الان تصور کنید که 10 سال آینده در نیمه راه زمین تا ماه یک پایگاه فضایی داریم».

مترجم: نسترن صائبی/آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید