پرواز موفقیت‌آمیز نسل جدید هواپیمای فضایی شرکت ویرجین‌گلکتیک

نسخه جدید هواپیمای فضایی که پرونده آن دو سال پیش با سقوط مرگبار بسته شد حالا در آسمان آمریکا رونمایی شد. هواپیمای فضایی SpaceShipTwo VSS Unity که توسط طراحان و مهندسان شرکت ویرجین گلکتیک ساخته شده بر فراز صحرای موهاوی کالیفرنیا به پرواز درآمد تا بدین ترتیب شمارش معکوس برای پرواز نخستین گردشگران فضایی به مدار زمین آغاز شود.

تاریخ ویرایش: 21 شهریور ماه 1395

نسخه جدید هواپیمای فضایی که پرونده آن دو سال پیش با سقوط مرگبار بسته شد حالا در آسمان آمریکا رونمایی شد.

به گزارش مهر، هواپیمای فضایی SpaceShipTwo VSS Unity که توسط طراحان و مهندسان شرکت ویرجین گلکتیک ساخته شده بر فراز صحرای موهاوی کالیفرنیا به پرواز درآمد تا بدین ترتیب شمارش معکوس برای پرواز نخستین گردشگران فضایی به مدار زمین آغاز شود.

پرواز موفقیت‌آمیز نسل جدید هواپیمای فضایی شرکت ویرجین‌گلکتیک

در این پرواز آزمایشی سرنشین‌دار، هواپیمای فضایی به بالابرنده آن یعنی سیستم پروازی WhiteKnightTwo متصل شده بود.

ویرجین گلکتیک درخصوص جزئیات این پرواز گفت: هواپیمای فضایی و بالابرنده آن به ارتفاع ۱۵ کیلومتری زمین رسیدند. این پرواز ۳ ساعت و ۴۳ دقیقه به طول انجامید.

این شرکت هدف از انجام پرواز آزمایشی SpaceShipTwo VSS Unity را بررسی دقیق عملکرد آن در دماهای سرد ارتفاعات عنوان کرده است. همچنین ارزیابی کنترل مأموریت این سیستم پروازی از دیگر اهداف این پرواز آزمایشی عنوان شده است.

ویرجین گلکتیک اعلام کرده که هدف از این پروژه تنها ساخت یک هواپیمای فضایی نیست بلکه دستیابی به سیستم مطمئن پروازی است که بتواند هزاران ساعت پرواز ایمن انجام دهد.

پرواز اخیر این هواپیمای فضایی پس از گذشت حدود دو سال از سقوط مرگبار هواپیمای فضایی VSS Enterprise در سال ۲۰۱۴ صورت گرفت. در آن حادثه، هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک تنها ۱۳ ثانیه پس از جدا شدن از بالابرنده خود دچار نقص فنی شد و در نهایت با سقوطی مرگبار از بین رفت.

در آن حادثه یکی از دو خلبان هواپیمای فضایی کشته شد. تحقیقاتی که از سوی سازمان هوانوردی فدرال آمریکا صورت گرفت اشتباه همان خلبان را عامل سقوط عنوان کرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید