ایرباس و بویینگ مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران را گرفتند

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا مجوز فروش هواپیماهای مسافری به ایران را برای شرکت‌های ایرباس و بوئینگ صادر کرده است. شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرد که دولت ایالات متحده به این شرکت مجوزهای لازم برای فروش ۱۷ فروند هواپیما به ایران را در فاز نخست داده است.

تاریخ ویرایش: 1 مهر ماه 1395

وزارت خزانه داری ایالات متحده روز چهارشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت آمریکا مجوز فروش هواپیماهای مسافری به ایران را برای شرکت‌های ایرباس و بوئینگ صادر کرده است.

به گزارش انتخاب؛ خبرگزاری رویترز پیشتر در روز چهارشنبه از قول یک منبع آگاه در دولت ایالات متحده نوشته بود که واشنگتن روند صدور مجوز برای فروش هواپیماهای مسافری غربی به ایران را آغاز کرده است.

ایرباس و بویینگ مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران را گرفتند

به گزارش همین خبرگزاری، سخنگوی وزارت خزانه داری آمریکا در تایید این خبر گفت «بر اساس برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، ایالات متحده متعهد به صدور مجوز صادرات هواپیماهای تجاری مشخص به ایران است.»

در این بیانیه آمده است، در اولین اقدام در این راستا و تحت این سیاست جدید "دو مجوز برای صادرات انواع مشخص هواپیماهای تجاری مسافربری برای بوئینگ و ایرباس صادر داده است."

در همین حال شرکت هواپیماسازی ایرباس اعلام کرده است که دولت ایالات متحده به این شرکت مجوزهای لازم برای فروش ۱۷ فروند هواپیما به ایران را در فاز نخست داده است.

ایرباس و بویینگ مجوز فروش هواپیمای مسافربری به ایران را گرفتند

جاستین دابون، سخنگوی شرکت ایرباس، روز چهارشنبه ۳۱ شهریور به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت، این ۱۷ فروند هواپیما از مدل‌های آ‎۳۲۰ و آ‌۳۳۰ هستند که دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا مجوز فروش آنها به ایران را صادر کرده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید