بستر آزمون ناسا برای پرواز هواپیماهای الکتریکی

ناسا از یک بستر آزمون جدید برای پرواز هواپیماهای الکتریکی رونمایی کرد. ناسا به منظور رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود و تبدیل پرواز هواپیماها به نیروی محرکه الکتریکی در دهه آینده، یک پژوهش جدید در ایستگاه Plum Brook مرکز تحقیقاتی گلن ناسا در اوهایو  انجام داده است.

تاریخ ویرایش: 27 مهر ماه 1395

ناسا از یک بستر آزمایشی جدید برای پرواز هواپیماهای الکتریکی رونمایی کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از انگجت، هدف این سازمان، پرواز هواپیماهای برقی به روش استاندارد در دهه آینده است.

ناسا به منظور رسیدن به اهداف بلندپروازانه خود و تبدیل پرواز هواپیماها به نیروی محرکه الکتریکی در دهه آینده، یک پژوهش جدید در ایستگاه Plum Brook مرکز تحقیقاتی گلن ناسا در اوهایو  انجام داده است.

این بستر آزمون هواپیمای الکتریکی ناسا NEAT  موقعیتی مناسب برای مهندسان ناسا برای طراحی، توسعه و آزمایش هواپیمای الکتریکی مانند GL–10 Greased Lightning VTO و LEAPTech wing  است.

اگرچه این پرواز الکتریکی به منظور افتتاح این بستر جدید ناسا نبود، زیرا در اولین آزمایش، NEAT در ماه سپتامبر از یک منبع قدرت 600 ولت برای آزمایش یک سیستم الکتریکی استفاده کرد تا بتواند به طور حقیقی یک یا دو هواپیمای شخصی و کوچک را نیرودهی کند.

بستر آزمون ناسا برای پرواز هواپیماهای الکتریکی

هدف کوتاه مدت این سازمان تبدیل NEAT به یک بستر آزمایشی انعطاف‌پذیر است تا بتواند سیستم‌های قدرتی را برای حتی هواپیماهای مسافربری بزرگتر بدون آسیب به چیزی در روند ساخت بسازد و آزمایش کند.

هدف بلندمدت ناسا نیز ساخت سیستم قدرتی 20 مگاواتی است که در عین سبک بودن به اندازه کافی قدرتمند باشد و توانایی بلند شدن از روی زمین را داشته باشد.

یکی از محققان این پژوهش اظهار کرد: ما قصد داریم اندازه این موتورها را افزایش دهیم و در سال آینده از همان فناوری برای آزمایش وسایل با قدرت بالاتر بعدی استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب