هواشناسی هلیكوپتر

نویسنده: علي اكبر اخگري
ناشر: مولف
تعداد صفحات: 140 صفحه

تاریخ ویرایش: 10 اردیبهشت ماه 1398

كتابي رحلي با جلد گالينگور.

مباحث این کتاب شامل: اصول پايه هواشناسي، الگوهاي هوا، خطرات هوا، تفسير داده هاي هواشناسي، فرآورده هاي تصويري هوا می‌باشد.

معرفی

هواشناسی و مطالعه جو برای داشتن یک پرواز خوب و ایمن از ضروریتهای یک خلبان بحساب می آید . از آنجا که یک خلبان در آسمان پرواز می کند و در آسمان با وسیله خود شناور است لذا باید شناخت درست و صحیح از اوضاع و شرایط جوی داشته باشد. او باید ابرها را شناخته و با شاخص هایی چون رطوبت و فشار بیشتر آگاه شود . همچنین شرایط دمائی و بادها و طوفانها را نیز در هنگام پرواز مدنظر قرار بدهد. کتاب هواشناسی سعی دارد تا به این مقوله ها بیشتر پرداخته و آنها را برای یک خلبان تشریح نماید.

هواشناسی هلیكوپتر، علی اکبر اخگری

شرايط نامساعد جوي نظيربرف، باران، تگرگ، طوفان، رعد و برق،مه،بادهاي شديد و... از عواملي هستند كه مي توانند موجبات مخاطره آميز شدن يك پرواز را فراهم آورند لذا بر كاربران و هوانوردان واجب است تا با شرايط جوي و هواشناسي آگاه بوده و با اين پديده ها شناخت بيشتري بدست آورند تا بتوانند در هنگام مواجه با شرايط غير عادي تصميمات خوب و مطمئني را اتخاذ نمايند علم هواشناسي داراي سابقه بيش از يك قرن مي باشد و تا كنون نيز رشد خوب و فزايندي را رقم زده است و يكي از اصولهاي شرايط پروازي براي هوانوردان مي باشد چرا كه حركت يك وسيله هوايي معمولاً در آسمان مي باشد و يك آسمان ممكن است هر لحظه شرايط خاص و ويژه اي داشته باشد كه در آن صورت تعيين خواهد شد كه آيا براي يك پرواز مناسب است يا خير. آسمان مانند يك جاده براي اتومبيل مي باشد و همانطور كه حركت در يك جاده يخبندان و يا خراب منجر به توقف حركت وسيله خواهد شد يك آسمان خراب و نامتعادل نيز براي هر وسيله پرنده موجبات حوادث پيش بيني نشده اي را به وجود مي آورد.

امروزه ايستگاههاي هواشناسي و وجود رادارهاي پيشرفته مشخص وضعيت هوا، كار را تا اندازه اي براي هوانوردان راحت و آسان نموده است. پس نتيجه مي گيريم شناخت هوا و اوضاع جوي جزء علوم ضروري براي خلبانان و هوانوردان مي باشد.

لینک سایر کتاب‌های این نویسنده

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید