آلات دقيق هليكوپتر

نویسنده: علي اكبر اخگري
ناشر: مولف
تعداد صفحات: 220 صفحه

تاریخ ویرایش: 10 اردیبهشت ماه 1398

كتاب رحلي با جلد گالينگور.

مباحث این کتاب شامل: معرفي آلات دقيق موتور هليكوپتر، آلات دقيق پروازي، آلات دقيق ناوبري می‌باشد.

معرفی

آلات دقیق بکار گرفته شده در کابین خلبان به منزله چشم های هشدار دهنده برای لحظه ها و شرایط می باشند و خلبانان باید از عملکرد و نقش آن در کابین خلبان آگاه باشند و بخصوص بدانند هر کدام از این نشانگرها چه شاخصی را گزارش کرده و نمایش می دهند . آلات دقیق هرگونه عملکرد وضعیت پرنده را به خلبان فوراً گزارش می دهد و خلبان قبل از هرگونه اتفاق ناخوشایندی می تواند تصمیمات لازم را در این زمینه اتخاذ نماید. وجود این نشانگرها موجب می گردد تا خلبان بر شرایط مسلط بوده و بتواند از امنیت پرواز خود بطور کامل آگاه باشد.

آلات دقیق هلیکوپتر، علی اکبر اخگری

اكثر كابين هاي خلبان مجهز به سه قسمت از نمايشگرها مي باشند كه عبارتند از:

  • نشانه هاي وضعيت عملكرد موتور و يا موتورها
  • نشانه هاي وضعيت پروازي شامل سرعت، ارتفاع و اوج نما
  • نشانه هاي ناوبري شامل قطب نما، ژيروسكوپ،افق سنج و غيره.

يك خلبان با توسل به اطلاعاتي كه از طريق اين نمايشگرها بدست مي آورد مي تواند پرواز سالم و ايمني داشته باشد. در اين راستا نيز برخي كتابها چاپ و عرضه شده تا عملكرد و ساختمان اين نمايشگرها را به علاقمندان تشريح نمايد امروزه با رشد تكنولوژي و تجهيز شدن كابين هاي خلبان به نشانگرهاي كامپيوتري و ديجيتال و اخطار دهنده هاي وضعيت،موجب گشته تا وظايف خلبان سبك تر شده و بتواند احاطه بيشتري بر روند پرواز و شرايط داشته باشد.

به هر حال اين تخصص نيز در كنار ديگر تخصص هاي قيد شده در دفترچه براي هوانوردان ضروري و لازم مي باشد و علاقمندان بايد نسبت به فراگيري و آموزش آن اقدام نمايند واز نقش اينگونه نشانگرها و وظايفشان آگاه باشند.

لازم به ذكر است يك سيملاتور و يا شبيه ساز اصولاً در فاز اول از نمايشگرها جهت آموزش تشكيل مي گردد. پس نمايشگرها نقش اساسي در آموزش دارند و بايد فراگيري آن براي هوانورد در اولويت باشد.

لینک سایر کتاب‌های این نویسنده

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • قادر مسعودي  |  در مورد الات دقيق موتوري MI171 مي خواهم توضيح بفرماييد
فرستادن دیدگاه جدید