انجمن «نشنال جئوگرافی» و ساخت سریال مستند از مریخ

شبکه نشنال جئوگرافی به تازگی پخش مجموعه داستانی مستندی را با عنوان «مریخ» آغاز کرده است که هدف آن الهام از نسل جدید فناوری‌ها برای مأموریت فضایی انسانی به سیاره مریخ است. پخش شبکه «مریخ» نشنال جئوگرافی تلاشی جدی برای القاء نسل جدید درباره مأموریت انسانی به سیاره سرخ است.

تاریخ ویرایش: 1 آذر ماه 1395

شبکه نشنال جئوگرافی به تازگی پخش مجموعه داستانی مستندی را با عنوان «مریخ» آغاز کرده است که هدف آن الهام از نسل جدید فناوری‌ها برای مأموریت فضایی انسانی به سیاره مریخ است.

به گزارش آنا به نقل از Engadget، پخش شبکه «مریخ» نشنال جئوگرافی تلاشی جدی برای القاء نسل جدید درباره مأموریت انسانی به سیاره سرخ است. اما نکته جالب توجه اینجاست که این شبکه تا چه حد می‌تواند به پروژه اسپیس‌ایکس ایلان ماسک در برنامه اصلی آن یعنی رسیدن به مریخ کمک کند.

انجمن «نشنال جئوگرافی» و ساخت سریال مستند از مریخ

گام بعدی به سوی آینده با همکاری بیشتر کشورهای پیشرفته از نظر فنی امکان‌پذیر خواهد بود. پخش مجموعه‌های این برنامه به تازگی از شبکه نشنال جئوگرافی آغاز شده است. تهیه‌کننده این مجموعه پیش از این برنده جایزه اسکار شده بود. در این مجموعه، ترکیب بی‌نظیری از روش‌های فنی بیان داستان مورد استفاده قرار گرفته است.

از یک سو، داستان این مجموعه در سال 2033 اتفاق می‌افتد که چند نفر به عنوان اولین انسان‌ها برای انجام یک ماموریت فضایی قدم بر خاک مریخ می‌گذارند. از سوی دیگر، این برنامه مستند به چگونگی راه یافتن به فضا اشاره می‌کند.

در بخش دیگری از این مستند، مصاحبه‌هایی از افراد مشهور مانند «نیل دی گراس تایسون» و «اندی ویر» پخش می‌شود. همچنین در ادامه، بخشی از این برنامه، به ماسک و برنامه‌هایی که کمپانی او برای سفر انسان به فضا در آینده دارد، اختصاص می‌یابد.

انجمن «نشنال جئوگرافی» و ساخت سریال مستند از مریخ

این مساله زمانی قابل درک می‌شود که به میزان اهمیت قابل استفاده بودن مجدد موشک‌های اسپیس‌ایکس در ماموریت‌های فضایی پی می‌برید. از دیگر ویژگی‌های این مجموعه برنامه مستند، شامل پخش کلیپ‌هایی از انفجار موشک‌های فالکون 9 است.‌

موثرترین بخش این نمایش حول یک آژانس فضایی تخیلی موسوم به «سازمان بین‌المللی علوم مریخ» می‌گذرد که توسط یک تاجر اداره می‌شود. با وجود این که این سازمان بین‌المللی یک سازمان خصوصی محسوب می‌شود، اما سرمایه‌گذارانی از تمام دنیا در آن سرمایه گذاری کرده‌اند و همین امر دلیل تنوع نژادی فضانوردان این ایستگاه را توجیه می‌کند.

این برنامه مستند بیشتر مانند مجموعه مریخی (Martian)، آینده‌ای را نشان می‌دهد که در آن تمام دنیا به سوی هدفی مشترک حرکت می‌کنند و آن راه‌یابی به مریخ و تشکیل تجمع در آن سیاره است.

به طور طبیعی مشکلات بر سر راه رسیدن به مریخ وجود دارد. زمانی که فضاپیمای «دایدالوس» به مریخ نزدیک می‌شود، با مشکلات پیشرانه‌ای مواجه می‌شود که فرود بی‌خطر را برای آن غیرممکن می‌کند. با وجود تمام خطرات، خدمه آن زنده می‌مانند. به عبارتی، شواهدی دال بر نابودی آنها وجود ندارد اما شروع شومی بود. به طور کلی، اکتشافات فضایی بسیار هیجان‌انگیزند اما در عین حال مملو از خطر است که هر لحظه جان فضانوردان را تهدید می‌کند.

انجمن «نشنال جئوگرافی» و ساخت سریال مستند از مریخ

مجموعه «مریخ» مانند «مریخی» هیجانی نیست اما ترکیب داستان و مستند در آن توانسته است بیننده‌های جوان را به خود جلب کند. ساخت این مجموعه همچنین برای نشنال جئوگرافی هم یک جهش بودجه‌ای به شمار می‌رفت.

مترجم: ندا اظهری/آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید