شورای عالی فضایی تا پایان سال جاری برای اصلاح راهبردهای ۱۰ ساله اول فضایی یا صحه گذاری بر راهبردهای ۱۰ ساله دوم تشکیل خواهد شد

شورای عالی فضایی، عالی ترین مرجع رسیدگی به مسائل فضایی ایران است که اساسنامه آن بهمن ماه سال ۸۳ از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران تصویب شد، این شورا زیر نظر رئیس جمهوری به مسائل مربوطه رسیدگی می کند.

تاریخ ویرایش: 26 آذر ماه 1395

منوچهر منطقی رئیس مرکز ملی فضایی ایران در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه زمان برنامه ۱۰ سال اول فضایی درسال ۹۴ پایان یافته است، افزود: فعالیت های فضایی کشور در راستای راهبردهای مشخص شده در برنامه اول اجرا می شود و در حال حاضر برخی از کارهای اجرایی مربوط به برنامه راهبردی اول در حال انجام است.

وی ادامه داد: شورای عالی فضایی از ابتدای تصویب این شورا تاکنون فقط سه جلسه تشکیل داده است، افزود: کار این شورا در دو زمینه ترسیم راهبردها و مشخص کردن بودجه های مربوط به پروژه های حوزه فضا است.

شورای عالی فضایی تا پایان سال جاری برای اصلاح راهبردهای ۱۰ ساله اول فضایی یا صحه گذاری بر راهبردهای ۱۰ ساله دوم تشکیل خواهد شد

رییس مرکز ملی فضایی بیان کرد: تصمیم گیری در زمینه سیاست های کلان فضایی کشور در این شورا گرفته می شود و ریزبرنامه ها در دیگر مراکز و دستگاه های اجرایی کشور انجام می شود.

شورای عالی فضایی
، عالی ترین مرجع رسیدگی به مسائل فضایی ایران است که اساسنامه آن بهمن ماه سال ۸۳ از سوی سازمان مدیریت و برنامه ریزی ایران تصویب شد، این شورا زیر نظر رئیس جمهوری به مسائل مربوطه رسیدگی می کند.

این شورا هم اکنون در وضعیت نیمه فعال به سر می برد و با وجودی که باید طی سال های بعد از تأسیس حداقل۲۰ بار تشکیل جلسه می داد، تاکنون فقط سه بار جلسه تشکیل داده است.

در ماده ۸ اساسنامه شورای عالی فضایی کشور، بر رسمیت جلسات شورا با حضور اکثریت اعضا و حضور رئیس جمهوری و در غیاب وی معاون اول رئیس جمهوری، تاکید شده است. رییس جمهوری سال گذشته با استناد به اصل ۱۲۴ قانون اساسی، مسئولیت اداره جلسات شورای عالی فضایی کشور را به سورنا ستاری، تفویض کرده است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید