کاوشگرهای برتر مسابقه Lunar XPrize گوگل سال آینده به ماه می روند

کاوشگر دو گروه از شرکت کنندگان مسابقه Lunar XPrize به میزبانی گوگل سال آینده به ماه می رود. یکی از اهداف این مسابقه تشویق بخش خصوصی برای همکاری در پروژه های فضایی است و این توافق نمونه بزرگی از همکاری گروه های خصوصی برای برداشتن یک گام بزرگ در زمینه اکتشاف فضا است.

تاریخ ویرایش: 2 دی ماه 1395

کاوشگر دو گروه از شرکت کنندگان مسابقه Lunar X Prize به میزبانی گوگل سال آینده به ماه می رود.

به گزارش ایرنا از سی نت، گروه ژاپنی Hakuto و گروه هندی Indus از شرکت کنندگان مسابقه Lunar X Prize به میزبانی گوگل موافقت کردند کاوشگرهای آن ها مشترکا با یک فضاپیما به ماه پرتاب شوند. گروه Indus ماه گذشته اعلام کرد کاوشگر خود را با استفاده از یک راکت PSLV که ساخته سازمان تحقیقات فضایی هندوستان است، به ماه پرتاب می کند. اکنون گروه ژاپنی Hakuto با انعقاد یک موافقت نامه رسما تمایل خود را برای استفاده مشترک از این راکت به منظور ارسال دو کاوشگر به ماه اعلام کرد و این خبر توسط سازمان X Prize تایید شد.

کاوشگرهای برتر مسابقه Lunar XPrize گوگل سال آینده به ماه می روند

یکی از اهداف این مسابقه تشویق بخش خصوصی برای همکاری در پروژه های فضایی است و این توافق نمونه بزرگی از همکاری گروه های خصوصی برای برداشتن یک گام بزرگ در زمینه اکتشاف فضا است.

مسابقه Google Lunar XPrize یک رقابت بین المللی است که هدف آن اجرای اولین ماموریت فضایی بخش خصوصی برای ارسال کاوشگر به ماه است. به منظور برنده شدن در این رقابت لازم است یکی از 16 گروه شرکت کننده یک فضاپیمای روباتیک را روی سطح ماه فرود آورد، آن را در سطح ماه حداقل در مسافتی به طول 500 متر پیش ببرد و تصاویر با وضوح بالا از سطح ماه به زمین ارسال کند. علاوه بر این، هرگروه باید هزینه انجام ماموریت خود را از بخش خصوصی تامین کند و نمی تواند بیش از 10 درصد مجموع هزینه های ماموریت را از نهادهای دولتی دریافت کند.

کاوشگرهای برتر مسابقه Lunar XPrize گوگل سال آینده به ماه می روند

اولین گروهی که موفق شود با رعایت تمام این شرایط تا قبل از تاریخ 31 دسامبر سال 2017 میلادی کاوشگر خود را در سطح ماه فرود آورد، برنده جایزه 20 میلیون دلاری مسابقه خواهد بود. گروه دوم نیز جایزه ای به ارزش 5 میلیون دلار دریافت می کند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید