امروز؛ امضای قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR میان ایران و فرانسه

اصغر فخریه کاشان معاون وزیر راه و ترابری ایران روز شنبه اعلام کرد ایران و این سازنده هواپیما در طول هفته جاری قرارداد نهایی برای خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد را امضا می کنند. وی گفت: قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد با ارزشی بالغ بر 400 میلیون دلار ( 380 میلیون یورو) می باشد.

تاریخ ویرایش: 15 دی ماه 1395

روزنامه فرانسوی لاترییون نوشت: ایران امروز (چهارشنبه) قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد را با شرکت اروپایی 'ATR' امضا می کند.

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی این روزنامه فرانسوی افزود: شرکت هواپیمایی فرانسوی - ایتالیایی "ATR" امروز یک قرارداد با ایران به امضا می رساند. ارزش این قرارداد برای درج در بیلان مالی سال 2016 شرکت اروپایی "ای.تی.آر" خیلی دیرهنگام است، اما به هر حال بهتر از آن است که هیچ قراردادی منعقد نشود.

اصغر فخریه کاشان معاون وزیر راه و ترابری ایران روز شنبه اعلام کرد ایران و این سازنده هواپیما در طول هفته جاری قرارداد نهایی برای خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد را امضا می کنند.

وی گفت: قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای کوتاه برد با ارزشی بالغ بر 400 میلیون دلار ( 380 میلیون یورو) می باشد.

امروز؛ امضای قرارداد خرید 20 فروند هواپیمای ATR میان ایران و فرانسه

پنجاه درصد ازشرکت هواپیمایی 'ای.تی.آر' متعلق به شرکت ایرباس فرانسه و پنجاه درصد دیگر آن متعلق به شرکت ایتالیایی لئوناردو است که در فوریه گذشته از توافق موقتی برای فروش 20 فروند هواپیمای کوتاه برد ATR 72-600 به ایران با اختیار معامله بیست هواپیمای دیگر به ارزش یک میلیارد یورو خبر داده بود.

لاتریبون نوشت: معاون وزیر راه ایران پیشتر به خبرگزاری ها گفته بود که روز چهارشنبه مقامات شرکت اروپایی 'ای.تی.آر' برای امضای نهایی این قرارداد به تهران می آیند.

تهران ماه گذشته با شرکت ایرباس اروپا و بوئینگ آمریکا قراردادهایی برای خرید مجموعا یکصد و 80 هواپیمای مسافربری را امضا کرده بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب