ناسا پروژه‌های باستان‌شناسی منظومه خورشیدی را معرفی کرد/پرتاب فضاپیماهای لوسی و سایک در سال 2021 و 2023 به فضا

فضاپیمای رباتیک «Lucy» قرار است در سال 2021 میلادی به فضا اعزام شود تا روی سیارک‌های «تروژان» مشتری تحقیق کند. پروژه دیگر فضاپیمای Psyche نام دارد. این فضاپیما در سال 2023 به فضا می‌رود تا به یک جرم آسمانی به نام Psyche16 در کمربند کیپر برسد.

تاریخ ویرایش: 18 دی ماه 1395

اداره ملی هوانوردی و فضایی آمریکا، ناسا، اعلام کرده است که دو فضاپیمای تازه برای تحقیق روی سیارک‌های ناشناخته منظومه خورشیدی اعزام می‌کند تا درباره تاریخ نخستین این منظومه تحقیق کند.

به گزارش آنا به‌ نقل از ناسا، پس از موفقیت‌های قابل توجهی که پروژه «نیو هورایزنز» در دوردست‌های منظومه خورشیدی به‌دست آورد، ناسا دو پروژه تازه برای بررسی سیارک‌های عجیب و ناشناخته این منطقه تعریف کرده است.

فضاپیمای رباتیک «Lucy» قرار است در سال 2021 میلادی به فضا اعزام شود تا روی سیارک‌های «تروژان» مشتری تحقیق کند. این سیارک‌ها در مداری سه‌ برابر دورتر از مدار زمین به دور خورشید می‌چرخند و در نقطه‌ای وارد خوشه مداری مشتری می‌شوند. از این رو به نام «تروژان‌های مشتری» شناخته می‌شوند. این سیارک‌ها که اجرامی یخ‌زده هستند از هسته‌ای از جنس آهن و نیکل تشکیل شده‌اند و اندازه‌ای تقریبا برابر با مریخ دارند.

ناسا پروژه‌های باستان‌شناسی منظومه خورشیدی را معرفی کرد/پرتاب فضاپیماهای لوسی و سایک در سال 2021 و 2023 به فضا

هدف از پروژه‌های تازه ناسا این است که با آزمایش روی فلزات باستانی منظومه شمسی، به دورانی در حدود 10 میلیون سال پس از شکل‌گیری هلیوم و هیدروژن در خورشید باز گردند و منشاء پدیده‌های منظومه ما را بشناسند.

پروژه دیگر فضاپیمای Psyche نام دارد. این فضاپیما در سال 2023 به آسمان می‌رود تا به یک جرم آسمانی به نام Psyche16 در کمربند کیپر برسد. این فضاپیما براساس برنامه‌ها قرار است در سال 2025 از کنار مریخ رصد شود و در سال 2030 به مقصد برسد.

ناسا پروژه‌های باستان‌شناسی منظومه خورشیدی را معرفی کرد/پرتاب فضاپیماهای لوسی و سایک در سال 2021 و 2023 به فضا

تجربه پروژه نیوهورایزنز برای ناسا داشت، موجب شده است تا تجهیزات به‌روز شده این فضاپیما را روی فضاپیماهای تازه خود نصب کند و با کیفیت و دقت بهتری به سوی مرزهای منظومه خورشیدی برود. نیو هورایزنز هم‌اکنون در نزدیکی این کمربند است و به‌زودی تصاویر خود از این منطقه منظومه خورشیدی را به زمین می‌فرستد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید