تلاش امارات برای پرتاب ماهواره‌ی مکعبی نایف 1 به فضا (+تصاویر)

مرکز محمد بن رشید و دانشگاه آمریکایی شارجه با همکاری یکدیگر و در ماه جاری میلادی ماهواره‌ای مکعبی به نام «نایف ۱» را به فضا پرتاب خواهند کرد. فعالیت های امارات برای ساخت ماهواره و فضاپیما از دو سال قبل به طور جدی آغاز شده و کلیه آزمایش‌های مربوط به ماهواره «نایف ۱» بر روی زمین با موفقیت انجام شده تا این ماهواره برای پرتاب به فضا آماده شود.

تاریخ ویرایش: 27 بهمن ماه 1395

مرکز محمد بن رشید و دانشگاه آمریکایی شارجه با همکاری یکدیگر و در ماه جاری میلادی ماهواره‌ای مکعبی به نام «نایف ۱» را به فضا پرتاب خواهند کرد.

به گزارش مهر به نقل از آی تی پی، ماموریت اصلی این ماهواره دریافت و ارسال پیام هایی است که از طریق فرکانس های رادیویی آماتوری مورد تبادل قرار می گیرند. از طریق این ماهواره ارسال و دریافت پیام به زبان عربی نیز ممکن خواهد شد.

تلاش امارات برای پرتاب ماهواره‌ی مکعبی نایف 1 به فضا

ماهواره نایف ۱ مجهز به یک سیستم کنترل خاص نیز هست که به ادعای سازندگان تا پیش از این در ماهواره های فضایی مورد استفاده قرار نگرفته است.

انتظار می رود نایف ۱ پانزدهم فوریه یعنی سه روز دیگر از مرکز فضایی Satish Dhawan در کشور هند و با نصب بر روی راکت PSLV-C۳۷ به فضا پرتاب شود. در حال حاضر ایستگاه زمینی این ماهواره در حال آماده سازی است تا کنترل و هدایت ماهواره مذکور از طریق آن صورت بگیرد.

تلاش امارات برای پرتاب ماهواره‌ی مکعبی نایف 1 به فضا

تلاش امارات برای پرتاب ماهواره‌ی مکعبی نایف 1 به فضا

یوسف حمد الشیبانی مدیر مرکز محمد بن رشید با صدور بیانیه ای از اینکه دانشجویان اماراتی موفق به ساخت چنین ماهواره ای شده اند اظهار خشنودی کرده و افزوده که چهار نفر از دانشجویان را برای پیوستن به گروهی برگزیده که در تلاش برای ارسال فضاپیمایی به مریخ هستند.

فعالیت های امارات برای ساخت ماهواره و فضاپیما از دو سال قبل به طور جدی آغاز شده و کلیه آزمایش های مربوط به ماهواره نایف ۱ بر روی زمین با موفقیت انجام شده تا این ماهواره برای پرتاب به فضا آماده شود.

تلاش امارات برای پرتاب ماهواره‌ی مکعبی نایف 1 به فضا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید