ثبت رکورد تازه برای شاتل فضایی بی‌سرنشین X-37B

شاتل در قالب یک فضاپیمای بی‌سرنشین، با نام X-37B، اکنون در خدمت ارتش آمریکاست و چهارمین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داده است اما این پرواز آزمایشی با دیگر انواع آن متفاوت است.

تاریخ ویرایش: 20 اردیبهشت ماه 1396

پایگاه فضایی «کندی» که روزگاری یکی از پر رفت و آمدترین پایگاه‌های فضایی بود، اکنون با بازگشت عجیب فضاپیمای شاتل دوباره زنده شده است.

به گزارش آنا به‌ نقل از Space.com، شاتل فضایی که مأموریت‌های فضایی آن روزگاری پایگاه فضایی کندی و همکاری نیروی هوایی ارتش آمریکا و سازمان فضانوردی این کشور را میزبانی می‌کرد، برای مدت‌های طولانی عملا متروک بود اما از وقتی شرکت اسپیس‌ایکس سکوی شماره A39 را برای مدت 20 سال اجاره کرد، نامش دوباره مطرح شد و اکنون با پروازهای شاتل فضایی بی‌سرنشین، توجه همه را به خود جلب کرده است.

ثبت رکورد شاتل فضایی بی‌سرنشین X-37B

شاتل نام فضاپیمایی بود که نیروی هوایی آمریکا طراحی کرده بود و ناسا از آن برای مأموریت‌های مداری فضانوردان خود بهره می‌گرفت. شاتل در قالب یک فضاپیمای بی‌سرنشین، با نام X-37B، اکنون در خدمت ارتش آمریکاست و چهارمین پرواز آزمایشی خود را با موفقیت انجام داده است اما این پرواز آزمایشی با دیگر انواع آن متفاوت است.

ثبت رکورد شاتل فضایی بی‌سرنشین X-37B

در سومین پرواز آزمایشی، شاتل فضایی بی‌سرنشین 674 روز را در آسمان گذراند و رکوردی تازه ثبت کرد اما در چهارمین آن توانست 718 روز در آسمان بماند و این یک رکورد تاریخی به شمار می‌رود. شاتلی که نیروی هوایی آمریکا ساخته است می‌تواند نزدیک به دو سال در آسمان بماند و برای مأموریت‌های خود برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای دریافت کند و همزمان پرواز و فرود خودکار داشته باشد اما چیزی که برای آن برنامه‌ریزی شده بود مأموریت‌های 9 ماهه بود.

ثبت رکورد شاتل فضایی بی‌سرنشین X-37B

اکنون مشکلات فنی دیگر محدودیتی برای مأموریت‌ها محسوب نمی‌شود و فرماندهان می‌توانند هر چقدر که لازم است شاتل را در آسمان داشته باشند. هنوز مشخص نیست که جزئیات توانایی پرواز این پرنده پیر که جوان شده چقدر است و برای چه هدفی به آسمان می‌رود اما بنابر اطلاعات به‌دست آمده، از ماه فوریه (بهمن 96) رسما آغاز به‌ کار خواهد کرد و با آمدنش پایگاه کندی را دوباره رونق می‌بخشد. پروازهای شاتل فضایی بی‌سرنشین X-37B اکنون از بخش B39 سایت کندی انجام می‌شود و اسپیس‌ایکس هم نیمه دیگر پایگاه را در اختیار دارد.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا/آنا
با اندکی ویرایش

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب