پرواز آزمایشی بالگرد خودکار ایرباس

بالگرد خودکار ساخت شرکت ایرباس نخستین پروازهای آزمایشی خود را از سر گذراند. سخه دموی سامانه خودکار VSR700 Optionally Piloted Vehicle (OPV) اخیرا آزمایش‌های پرواز خود را انجام داده و قرار است نخستین پرواز نمونه اولیه و کامل این فناوری سال آینده انجام شود.

تاریخ ویرایش: 30 خرداد ماه 1396

بالگرد خودکار ساخت شرکت ایرباس نخستین پروازهای آزمایشی خود را از سر گذراند.

به گزارش ایسنا به نقل از گیزمگ، نسخه دموی سامانه خودکار VSR700 Optionally Piloted Vehicle (OPV) اخیرا آزمایش‌های پرواز خود را انجام داده و قرار است نخستین پرواز نمونه اولیه و کامل این فناوری سال آینده انجام شود.

در پروازهای آزمایشی این بالگرد با موفقیت اوج گرفت، در هوا شناور ماند، مانورهای تثبت‌شده را اجرا کرد و در نهایت فرود آمد. یک خلبان برای اطمینان و امنیت بالگرد در کابین آن حضور داشت تا در صورت نقص عملکرد سیستم کنترل پرواز خودکار، وارد عمل شود.

پرواز آزمایشی بالگرد خودکار ایرباس

بالگرد جدید با همکاری واحد بالگردسازی شرکت ایرباس به نام "بالگردهای ایرباس" (Airbus Helicopters) و شرکت هلیکوپتر گیمبال (Helicopteres Guimbal) که هر دو در فرانسه هستند، در حال توسعه است. شرکت Helicopteres Guimbal  تولیدکننده بالگرد Cabri G2  حال حاضر است که بالگرد VSR700 هم در اصل بر اساس این فناوری ساخته شده است.

سیستم VSR700  قادر به حمل محموله‌هایی تا وزن 250 کیلوگرم است و قادر خواهد بود بسته به کارکرد موردنیاز، حداقل 10 ساعت در هوا بماند.

این بالگرد در اصل قرار است به عنوان یک سامانه هوایی بدون سرنشین تاکتیکی در کشتی‌ها به کار برده شود.

فناوری مزبور مجهز به چندین حسگر نوری مختلف و رادار فرود/دریایی است و می‌تواند در انجام عملیات‌های نظامی در خشکی و اجرای ماموریت‌های تفتیش و شناسایی و  نظارت بر اطلاعات (ISTAR) هم به کار رود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید