دکتر مسعود برومند، دانشیار دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر، به سمت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب شد

طی حکمی از سوی دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دکتر مسعود برومند معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر را به سمت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب کرد. وی هم اکنون دانشیار دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تخصص توربوماشین و توربین گاز است.

تاریخ ویرایش: 23 آبان ماه 1396

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حکمی دکتر مسعود برومند را به سمت معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب کرد.

به گزارش ایسنا، طی حکمی از سوی دکتر منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دکتر مسعود برومند معاون پژوهشی دانشگاه امیرکبیر را به سمت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب کرد.

دانشیار دانشکده هوافضای دانشگاه امیرکبیر به سمت معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم منصوب شد

متن این حکم به این شرح است:

"جناب آقای دکتر مسعود برومند

با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی در حوزه علم و فناوری به موجب این حکم به سمت معاون پژوهش و فناوری منصوب می‌شوید.

اجرایی کردن برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی با تاکید بر افزایش فعالیت‌های شورای عالی عتف، هدفمند کردن فعالیت‌های اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، استفاده از توان دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری در کمک به دستگاه‌های اجرایی برای رفع چالش‌های ملی، تقویت پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد برای توسعه واحدهای فناور و شرکت‌های دانش بنیان، حمایت و بهره گیری از ظرفیت انجمن‌های علمی در تصمیم سازی‌های حوزه پژوهش و فناوری، اهتمام ویژه به پژوهش‌های علوم انسانی و هنر، توسعه همکاری‌های بین‌المللی از طریق انجام برنامه‌های پژوهشی و فناوری مشترک و تعامل با همه نهادهای فعال و دستگاه‌های مسئول در حوزه علم و فناوری از جمله اقدامات مورد انتظار است که امید می‌رود با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری انجام پذیرد.

امید است با استعانت از خداوند متعال و اتخاذ رویکرد توام با عقلانیت و اعتدال و با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله موفق باشید."

پیش از این، دکتر وحید احمدی مسوولیت معاونت پژوهش و فناوری وزیر علوم را برعهده داشت.

دکتر مسعود برومند متولد سال ۱۳۳۷ در شهرستان آبادان و فارغ التحصیل دوره دکتری مهندسی مکانیک (توربوماشین) از دانشگاه کرانفیلد در انگلستان است. وی همچنین مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد خود را به ترتیب در رشته مهندسی مکانیک از دانشگاه مهندسی نفت آبادان و دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه بیرمنگام کسب کرده است.

وی هم اکنون دانشیار دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه صنعتی امیرکبیر با تخصص توربوماشین و توربین گاز است. وی تاکنون راهنمایی و مشاوره بیش از ۶۰ رساله دکتری تخصصی و پایان نامه کارشناسی ارشد را برعهده داشته و حدود ۴۰ مقاله علمی و پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و بین‌المللی به چاپ رسانده است.

دکتر مسعود برومند

فعالیت به عنوان مدیر گروه، معاون آموزشی و رئیس دانشکده مهندسی هوافضای دانشگاه امیرکبیر از جمله سوابق علمی و مدیریتی وی به شمار می رود. دکتر برومند همچنین عضو شورای پژوهشی شرکت ملی گاز ایران و عضو شورای سرمایه گذاری صندوق نوآوری و شکوفایی بوده و پیش از این نیز مسئولیت معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه صنعتی امیر کبیر را برعهده داشته است.

دکتر برومند همچنین معاونت توسعه صنایع پیشرفته سازمان گسترش و نوسازی ایران (از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۴) در کارنامه خود دارد و در این دوره نیز نقش مهمی در توسعه فناوری‌های مختلف داشته و اقدامات مهمی چون سرمایه گذاری در حوزه‌هایی چون بیوتکنولوژی، فناوری اطلاعات، مواد پیشرفته، صنعت هوایی و میکروالکترونیک انجام داده است.

وزیر علوم همچنین در حکم دیگری دکتر احمدی را به سمت "مشاور وزیر و رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور" منصوب کرد.

متن کامل این حکم به شرح زیر است:

"جناب آقای دکتر وحید احمدی

با عنایت به تعهد، تخصص و تجارب ارزشمند جنابعالی در چهار سال گذشته به موجب این حکم به سمت مشاور وزیر و رییس مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور منصوب می‌شوید.

اجرایی کردن برنامه‌های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی بر پایه قوانین، سیاست‌ها و برنامه‌های مصوب و بهره مندی از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها وموسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و تعامل با همه نهادهای فعال و دستگاه‌های مسئول از جمله اقدامات مورد تاکید است که انتظار می‌رود با بهره گیری از ظرفیت‌های موجود در آن مرکز انجام پذیرد.

امید است با استعانت از خداوند متعال و اتخاذ رویکرد توام با عقلانیت و اعتدال و با رعایت منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید در انجام وظایف محوله موفق باشید."

پیش از این، دکتر حمید کاظمی، مسئولیت ریاست مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور را برعهده داشت. وزیر علوم در نامه جداگانه‌ای با استعفای دکتر کاظمی موافقت و از "زحمات بی شائبه" وی در دوران تصدی این مسئولیت قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید