تولید نسل جدید بالگرد با سرعتی دو برابر بالگردهای کنونی

شرکت هلیکوپترسازی بل نسل جدیدی از بالگردها به نام «V-۲۸۰ Valor» را تولید کرده است که نخستین پرواز آزمایشی آن روز گذشته با موفقیت انجام شد.

تاریخ ویرایش: 2 دی ماه 1396

شرکت هلیکوپترسازی بل نسل جدیدی از بالگردها به نام «V-۲۸۰ Valor» را تولید کرده است که نخستین پرواز آزمایشی آن روز گذشته با موفقیت انجام شد.

به گزارش مهر، نمونه اولیه این هلیکوپتر دو ماه قبل ساخته شد و پرواز آزمایشی آن در تگزاس نشان داد، محصول تازه می‌تواند دو برابر سریع‌تر از بهترین هلیکوپترهای موجود در دنیا حرکت کند.

تامین بودجه مورد نیاز برای تولید این بالگرد با همکاری وزارت دفاع آمریکا و با کمک علمی و فنی شرکت‌هایی مانند لاکهید مارتین، «G» «Moog» ،«IAI» صورت گرفته است.

شرکت هلیکوپترسازی بل: نسل جدیدی از بالگردها به نام «V-۲۸۰ Valor» را تولید کرده است که نخستین پرواز آزمایشی آن روز گذشته با موفقیت انجام شد.

وزن کمتر، هزینه تولید کمتر و ناوبری ساده‌تر از جمله مزایای این هلیکوپتر است. طراحی دو ملخ این هلیکوپتر در طرفین و با فاصله زیاد از یکدیگر به شکل لانه زنبور، طراحی بدنه، بال‌ها و دم با استفاده از سلول‌های بزرگ از جنس کربن از جمله عواملی است که به کاهش ۳۰ درصدی وزن این هلیکوپتر در مقایسه با نمونه‌های مشابه و دید و دسترسی بهتر در کابین خلبان انجامیده است.

موتورهای این هلیکوپتر هم به بدنه آن منتقل شده است. هدایت این هلیکوپتر توسط دو نفر صورت می‌گیرد و با استفاده از آن حداکثر ۱۴ سرباز یا باری به وزن حداکثر ۵۴۰۰ کیلوگرم را می‌توان حمل کرد.

حداکثر سرعت این هلیکوپتر ۵۲۰ کیلومتر در ساعت و محدوده عملیاتی و جنگی فعالیت آن حداکثر ۱۴۸۱ کیلومتر است. حداکثر میزان ارتفاع گیری این هلیکوپتر ۱۸۰۰ متر و حداکثر دمای قابل تحمل برای آن ۳۵ درجه است.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید