تفاهمنامه برگزاری نمایشگاه هوافضا به صورت یکسال در میان در تهران و کیش/ سالانه یک نمایشگاه مهم هوایی در کشور برگزار می‌شود

طبق توافق به دست آمده، دو رویداد بزرگ نمایشگاهی کشور در حوزه هوایی و هوافضا هر کدام دوسالانه برگزار می شود و طی این تفاهم، سالانه تنها یک رویداد مهم نمایشگاهی هوایی در کشور برگزار خواهد شد.

تاریخ ویرایش: 18 تیر ماه 1397

هوافضا به عنوان یکی از فناوری های اولویت الف نقشه جامع علمی کشور است و نمایشگاه های هوایی همواره تریبونی برای معرفی ظرفیت ها و دستاوردهای داخلی و حتی بین المللی در این حوزه بوده است.

به گزارش فارس، در میان تمامی نمایشگاه های هوایی که هر ساله در کشور برگزار می شود، دو نمایشگاه، شاخص تر و جامع تر از بقیه به نظر می رسند که یکی تحت عنوان "نمایشگاه بین المللی صنایع هوایی و فضایی  ایران" توسط اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران و با همکاری سازمان های دولتی گاهی هر ساله و گاهی دوسالانه در تهران برگزار می شد و دیگری تحت عنوان "نمایشگاه هوایی ایران" توسط شرکت نمایشگاه های هوایی پارس کیش در کنار سازمان منطقه آزاد کیش از ابتدا به صورت و سالانه در کیش در حال برگزاری است.

تفاهمنامه برگزاری نمایشگاه هوافضا به صورت یکسال در میان در تهران و کیش/ سالانه یک نمایشگاه مهم هوایی در کشور برگزار می‌شود

طی توافق و تفاهم نامه ای؛ برگزارکنندگان دو رویداد بزرگ نمایشگاهی کشور در حوزه هوایی، پس از برگزاری جلسات متعدد بین متولیان و ذی نفعان نمایشگاه های حوزه هوایی، به توافقی دست یافتند که این دو، هر کدام دوسالانه برگزار شوند و طی این تفاهم، سالانه تنها یک رویداد مهم نمایشگاهی هوایی در کشور برگزار خواهد شد. امیدواریم این اقدام، گام بزرگی در راستای هم افزایی بیش از پیش ظرفیت های صنعت هوایی کشور باشد.

هر کدام از این دو نمایشگاه، تاکنون 8 دوره برگزاری را پشت سر گذاشته اند و دستاوردهای آنان را باید به رای فعالین عرصه هوایی گذاشت. جدای از این دو، هر ساله برگزارکنندگان جدیدی وارد این عرصه می شوند و تحت عناوین مختلفی اقدام به برگزاری نمایشگاه های هوایی می کنند. سوال بزرگ در این باره، ظرفیت صنعت هوایی ماست، چرا که قسمت اعظمی از شرکت کنندگان همه نمایشگاه های کشور را نهادها و شرکت های ثابتی تشکیل می دهند. در صورتی شرکت مداوم آن ها در نمایشگاه های مختلف توجیه پذیر خواهد بود که هر بار، دستاورد و یا محصول جدیدی را عرضه کنند که با نگاهی واقع بینانه به این نتیجه می رسیم که اینگونه نیست.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید