شرکت تدبيرگران سامانه‌هاي انرژي

در بخش هوافضای شرکت تدبيرگران سامانه هاي انرژي پروژه هاي مرتبط با تحليل، طراحي و ساخت پرنده ها و سامانه هاي هوايي يا فضايي يا اجزاي اين سامانه ها تعريف و به انجام مي رسند.

تاریخ ویرایش: 17 خرداد ماه 1389

چشم انداز
شرکت تدبيرگران سامانه‌هاي انرژي در بهار سال 1384 شمسي تاسيس و فعاليت هاي خود را از اين تاريخ آغاز نموده است. از جمله اهداف بنيانگذاران شرکت، تاسيس مرکزي فارغ از محدوديت هاي بخش دولتي براي انجام فعاليت­هاي حرفه­اي علمي و فناوري نوين در زمينه هاي انرژي، هوافضا، محاسبات علمي و مديريت در سطحي عالي مي باشد و به اعتقاد موسسين شرکت، اين مرکز بستري مناسب براي ايجاد اشتغال واقعي و جهت دار براي فارغ التحصيلان علاقمند به کار حرفه اي مهندسي در بخش خصوصي است. اين اهداف و آرمانها منطبق بر چشم انداز بيست ساله و ساير سياست هاي کلان کشور در ارتباط با ارتقاي جايگاه علمي و فني ايران در سطح منطقه و جهان، ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي و جلوگيري از خروج سرمايه هاي مادي و معنوي کشور است.

بخشهاي اصلي
بموجب مصوبه هيات مديره و با توجه به مفاد اساسنامه، هر يک از طرح هاي شرکت به يکي از چهار بخش تخصصي هوافضا، انرژي، ديناميک سيالات محاسباتي و يا صنايع و مديريت محول مي گردد. تفکيک فعاليت ها به چهار بخش جداگانه بمنظور تسهيل امور اجرايي و سازماندهي بوده و بخش هاي مختلف شرکت بطور معمول در انجام پروژه ها همکاري و مشارکت دارند.

بخش هوافضا
در بخش هوافضا پروژه‌هاي مرتبط با تحليل، طراحي و ساخت پرنده ها و سامانه هاي هوايي يا فضايي يا اجزاي اين سامانه ها تعريف و به انجام مي رسند. با توجه به امکانات فعلي و نيازهاي موجود کشور انجام پروژه هاي طراحي و ساخت بالزن ها و بالگردها در بخش هوايي و همکاري با مراکز علمي و تحقيقاتي در بخش فضايي در اولويت کاري اين بخش مي باشند.

بخش انرژي
در بخش انرژي طرح هاي مختلفي که در چارچوب کاهش مصرف منابع انرژي تجديد ناپذير و کاهش آلودگي محيط زيست تعريف مي شوند در اولويت قرار دارند. با توجه به جايگاه ويژه کشور از نظر ميزان منابع نفت و گاز و استفاده گسترده از سوخت هاي فسيلي، همکاري با کليه مراکز علمي و صنعتي که نقشي در توليد و مصرف حامل هاي انرژي دارند، بويژه صنايع مرتبط با نفت، گاز و پتروشيمي، در دستور کار شرکت قرار دارد.

بخش مکانيک محاسباتي
در بخش مکانيک محاسباتي بکارگيري آزمايشگاهها و تونلهاي باد عددي که در کشور هاي پيشرفته بعنوان همکار يا در مواردي جايگزين آزمايشگاههاي واقعي تلقي مي شوند در دستور کار قرار دارد. اين بخش از فعاليت هاي شرکت شامل توليد نرم افزارهاي تجاري ملي و نيز استفاده از نرم افزارهاي تجاري بين المللي براي انجام محاسبات مورد نياز صنايع و مراکز علمي و آموزشي کشور مي باشد.

بخش صنايع و مديريت
بخش صنايع ومديريت با توجه به اهميت فوق العاده بکارگيري اصول مهندسي صنايع و مديريت در انجام موفقيت آميز پروژه ها در ساختار شرکت پيش بيني و راه اندازي گرديده است. بکارگيري و استفاده از اصول مهندسي صنايع و علوم مديريت نه تنها در انجام پروژه هاي شرکت و اموري نظير توليد ايده و مشتري و بازاريابي مورد نظر است بلکه جذب متخصصين ذيربط و انجام پروژه هاي مستقلي در زمينه مديريت فناوري، مديريت راهبردي، مديريت زنجيره تامين و ..... نيز در زمره برنامه هاي کاري شرکت مي باشد.

 


 

در بخش هوا فضا طرح های مرتبط با تحلیل، طراحی و ساخت پرنده ها و سامانه های هوایی یا فضایی و یا اجزای این سامانه ها به انجام می رسد.

زمینه های فعالیت

* خدمات آموزشی در زمینه تحلیل و طراحی سامانه های هوایی

* تحلیل، طراحی، ساخت و آزمایش
- بالزن ها
- روبات های پرنده
- بالگرد های کنترل از راه دور (RPH)
- سامانه های پرنده بال ثابت با کنترل از راه دور (UAV) و (MAV)

* تحلیل، طراحی، ساخت و آزمایش سامانه های پرتاب ماهواره و سامانه های ماهواره

 


 

روبات بالزن تدبير:  برای پرواز در سرعت های کم و با ابعاد کوچک، هواپيماهای بال ثابت کارايي خود را از دست مي دهند ولي بالزن ها که در محدوده عدد رينولدز خيلي پايين پرواز مي کنند، توانايي های نسبي قابل ملاحظه ای پيدا مي کنند. ابعاد کوچک، قابليت مانور بالا، سرعت پايين و شباهت بالزنها به پرندگان کاربردهای متنوعي را برای آنها متصور کرده است. کسب و ارسال اطلاعات از محيط های غير قابل دسترسي، کارگذاري سنسور، دنبال کردن اشياء خاص، نفوذ به داخل ساختمان ها و اماکن مسکوني، پرواز در ارتفاعهای بالای زمين با جو رقيق برای اهداف هواشناسي، شرکت در عمليات نجات، رفتن به اماکن خطرناک و ... از جمله کاربردهای پيشنهادی برای بالزنها مي باشند.هدف اصلي از اين طرح ايجاد دانش فني لازم برای طراحي، ساخت و تست انواع بالزنهاست. مراحل اجرای طرح شامل طراحي مفهومي، طراحي اوليه، طراحي اجزاء، ساخت، تستهای زميني و آزمايشات پروازي است. در هر کدام از مراحل فوق نرم افزارهايي تدوين و تکميل شده و در انجام فرآيند طراحي بکار گرفته مي شوند. برای اجزاء مختلف سامانه بالزن که شامل سيستم های پيشران، سازه، کنترل، مخابرات و سيستم الکترونيکي است تحقيقات لازم صورت گرفته و سامانه های فوق بر اساس اين تحقيقات طراحي يا انتخاب مي گردند. از ديگر اهداف طرح، شبيه سازي رفتار و عملکرد بالزن ها و توليد نرم افزارهای لازم در اين زمينه مي باشد. تاکنون گزارشات فني متعددی تهيه و چند نمونه بالزن در ابعاد مختلف نيز ساخته و مورد بررسي قرار گرفته اند.

1- سامانه پيشران
:1-1- سيستم توليد توان(موتور) و جعبه دنده
1-2- مکانيزم توليد حرکت رفت و برگشتي
1-3- سيستم ذخيره انرژي (باتري)
1-4- بال و دم (جهت توليد نيروي برآ، نيروي رانش، نيروهاي کنترلي)

2- سامانه سازه:
2-1- بدنه (به عنوان پايه نصب قطعات)
2-2- سازه بال و دم (سازه انتقال نيروهاي آيروديناميکي به بدنه)
2-3- اتصالات

3- سامانه کنترل و مخابرات:
3-1- فرستنده راديويي و ايستگاه کنترل زميني (در شکل نشان داده نشده است.)
3-2- گيرنده راديويي
3-3- سروها (جهت کنترل موقعيت بال ها، دم و توان توليدي)

4- سامانه الکترونيکي:
4-1- مدار کنترل سرعت موتور
DC4-2- مدار فرمان سروها

روبات بالزن تدبیر

 


نشانی دفتر مرکزی: دانشگاه صنعتی شریف
تهران، خیابان آزادی، بلوار شهید اکبری، خیابان قاسمی، کوچه گلستان، بن بست اول، پلاک چهار
تلفکس: 66018541-021
تلفن: 66048983-021

نشانی دفتر فنی: دانشگاه تهران مرکز رشد فناوری های دانشگاه صنعتی شریف .
تهران، خیابان امیرآباد شمالی، خیابان فرشی مقدم، پارک علم و فناوری دانشگاه تهران
تلفکس: 8830718-021

 

پایگاه اینترنتی شرکت: www.tadbirgaran.com
نشانی پست الکترونیک: info@tadbirgaran.com

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • amajlesipoor  |  سلام خیلی برام جالب بود موفق باشید
فرستادن دیدگاه جدید