شرکت ایرباس (Airbus)

ایرباس (Airbus) شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تولوز، فرانسه قرار دارد و کارخانجات آن در سراسر اروپا گسترده می‌باشند.

تاریخ ویرایش: 3 تیر ماه 1393

ایرباس (Airbus) شرکت هواپیماسازی اروپایی و سازنده بزرگترین هواپیمای جت مسافربری جهان است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر تولوز، فرانسه قرار دارد و کارخانجات آن در سراسر اروپا گسترده می‌باشند. شرکت ایرباس هم‌اکنون به‌عنوان بازوی تولید هواپیماهای مسافربری گروه ایرباس فعالیت می‌نماید.

نشان (آرم) شرکت ایرباس (Airbus)

ایرباس در کنار شرکت بویینگ، یکی از بزرگترین شرکت‌های هواپیماسازی جهان به‌شمار می‌آید و در حدود نیمی از هواپیماهای مسافربری و غیرنظامی جهان را تولید می‌کند.

شرکت ایرباس از آغاز کار در سال‌های دهه ۱۹۷۰، توسعه و استفاده از تکنولوژی‌های نوین در صنعت هواپیمایی را به ابزار اصلی برتری خود در رقابت با شرکت‌های دیگر از جمله بوئینگ تبدیل کرد. فناوری‌هایی مانند استفاده گسترده از مواد کامپوزیت در سازهٔ هواپیما، کامپیوتریزه و دیجیتالی کردن بخش عمده‌ای از سامانه کنترل پرواز و نیاز به تنها دو نفر در کابین خلبان، نمونه‌هایی از تکنولوژی‌های توسعه داده شده توسط ایرباس هستند، که نه تنها به رشد این شرکت کمک کردند، بلکه هم‌اکنون به صورت استانداردهایی در صنعت هواپیمایی درآمده‌اند.

شرکت ایرباس سپس به صورت کنسرسیومی از تولیدکنندگان هوافضا بنیان گذاشته شد. در سال ۲۰۰۱ میلادی، این موسسه تبدیل به شرکتی با سهام مشترک گردید، که در آن ۸۰٪ درصد سهام متعلق به شرکت ای‌ای‌دی‌اس و ۲۰٪ درصد سهام آن نیز متعلق به شرکت بی‌ای‌ئی سیستمز در بریتانیا بود. در ماه اکتبر سال ۲۰۰۶ بی‌ای‌ئی سیستمز، تمامی سهام خود را به ای‌ای‌دی‌اس واگذار کرد. در پی تجدید ساختار شرکت ای‌ای‌دی‌اس، ابتدای سال ۲۰۱۴ به گروه ایرباس تغییر نام داد. شرکت ایرباس هم‌اکنون به‌همراه ایرباس دیفنس اند اسپیس و ایرباس هلیکوپترز، به‌عنوان شرکت‌های تابعه گروه ایرباس فعالیت می‌کنند.

تارنمای شرکت ایرباس: www.airbus.com

نگارخانه:

ایرباس ای۳۸۰، بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان

ایرباس بلوگا؛ هواپیمای اَبَرترابری ایرباس

منابع: ویکی‌پدیا، وبگاه شرکت ایرباس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • سامان سامانی  |  17 آذر ماه 1394
    من پیشنهادی دارم برای نجات پیدا کردن مسافران قبل از سقوط که بدرد شرکت هوا پیما سازان میخوره
  • مرتضی خدایی  |  2 اسفند ماه 1396
    باعرض سلام وادب خدمت جامعه بشریت،اینجانب بالطف خداوندمهربان مجموعه ای ازایده های قابل توجه برای دانشمندان وطراحان خدمات هوایی دارم،لطفابامن تماس بگیرید،باسپاس فراوان.
  • فرشید بیگدلی  |  14 اسفند ماه 1396
    سلام من طرحی برای نجات جان مسافران وقتی که هواپیما می خواهد سقوط کند یعنی موتور هاش روشن نمی شن ،داره سقوط میکنه ‌وبه طور حوادثی که منجر به سقوط هواپیما میشه رو دارم واگر شرکت هواپیمایی مایل باشه این طرح رو بگیره من در خدمتم
  • مرتضی خدایی  |  14 اسفند ماه 1396
    چگونه می توانیم بعدازوقوع سانحه هوایی ونابودی هواپیما،خدمه ومسافران درکوتاه ترین زمان ممکن اجساداحتمالی رابه خوانواده های بازماندگان تحویل داد؟
فرستادن دیدگاه جدید