آزمایش موفق نخستین هواپیمای فضایی

سازمان فضایی اروپا، اِسا، در حال تکمیل و توسعه گام‌های پایانی نمونه اولیه هواپیمای فضایی است که می‌تواند اطلاعات جدیدی را در اختیار کارشناسان فضایی قرار دهد. آزمایش‌های پایانی نمونه اولیه هواپیمای فضایی بدون سرنشین IXV روز گذشته در آزمایشگاه سازمان فضایی اروپا با موفقیت انجام شد تا پژوهشگران فضایی یک گام به تکمیل این طرح نزدیک‌تر شوند.

تاریخ ویرایش: 24 شهریور ماه 1393

سازمان فضایی اروپا، اِسا (ESA)، در حال تکمیل و توسعه گام‌های پایانی نمونه اولیه هواپیمای فضایی است که می‌تواند اطلاعات جدیدی را در اختیار کارشناسان فضایی قرار دهد. آزمایش‌های پایانی نمونه اولیه هواپیمای فضایی بدون سرنشین IXV روز گذشته در آزمایشگاه سازمان فضایی اروپا با موفقیت انجام شد تا پژوهشگران فضایی یک گام به تکمیل این طرح نزدیک‌تر شوند.

اِسا با هدف گسترش و به‌کارگیری بهینه و مجدد از کپسول های فضایی به ساخت چنین هواپیماهایی وارد شده است تا بتواند از آن به عنوان یک ماشین آیرودینامیکی که قادر به پرواز در فضا یا فرود در دریا باشد، استفاده کند. این هواپیمای فضایی بدون سرنشین در پرتاب آزمایشی در  18 نوامبر سال 2014 میلادی (میانه‌های آبان ماه) به مدت حدودا صد دقیقه به پرواز در خواهد آمد.

"جورجیو تومینو"، مدیر پروژه IXV می گوید: "این ماموریت تنها نخستین پله برای پرتاب‌های آینده هواپیماهای بدون سرنشین به فضا خواهد بود. در این پرواز اهداف دیگری مانند بازگشت هواپیما به زمین و عبور از جو نیز مورد مطالعه قرار خواهد گرفت." سازمان آژانس فضایی اروپا به مدت 5 سال است که در این پروژه فعالیت داشته این پروژه تاکنون 150 میلیون یورو هزینه در برداشته است.

منبع: هیتنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید