فرود اضطراری هواپیمای حامل ماهواره Astra ۲G

 

هواپیمای باری غول پیکر "Ruslan" که از مسکو به سمت پایگاه فضایی بایکونور در قزاقستان پرواز می کرد، به دلیل نقص فنی در یک فرودگاه بین راه فرود اضطراری داشت. این هواپیما حامل قطعات و ابزارهای مربوط به ماهواره Astra ۲G بود که به آژانس فضایی اتحادیه اروپا تعلق داشته و قرار است در زمستان سال جاری به مدار زمین فرستاده شود.

تاریخ ویرایش: 7 آبان ماه 1393

یک هواپیمای ترابری مدل "Ruslan" که حامل قطعات و ابزار فضائی متعلق به آژانس فضائی اروپا بود، مجبور به فرود اضطراری در فرودگاه بین المللی Ulyanovsk-Vostochny شد. این هواپیما ، قطعات اصلی مورد نیاز برای تکمیل و ساخت ماهواره  Astra 2G  با خود حمل می کرد.

فرود اضطراری هواپیمای حامل ماهواره Astra ۲G

Galina Grigorenko سخنگوی بخش حمل و نقل منطقه ای کشور روسیه در مورد این حادثه توضیح داد : این فرود اضطراری به دلیل ایجاد اختلال در عملکرد موتور چهارم این هواپیما بوده و خلبان هواپیما با توجه به ارزش بالای محموله موجود در هواپیما ، آن را در اولین فرودگاه ممکن ، فرود آورده است.

این هواپیما که از شهر مسکو به سمت شهر بایکونور در قزاقستان حرکت می کرد ، به خطوط هوائی Volga-Dnieper تعلق داشته و بر اساس گزارش ها دریافتی محموله بسیار حساس این هواپیما و قطعات ماهواره Astra 2G طی این فرود اضطراری ، هیچ گونه آسیبی ندیده و کلیه خدمه این پرواز نیز در سلامت کامل به سر می برند.

بر پایه‌ی اطلاعات اعلام شده ، ماهواره Astra 2G قرار است در زمستان سال جاری از مرکز فضائی بایکونور که در قزاقستان قرار داشته و متعلق به آژانس فضائی روسیه است ، توسط یک راکت فضائی با نام "Proton-M" به مدار زمین فرستاده شود. این ماهواره دارای کاربرد ارتباطی بوده و بخش هائی از قاره های اروپا ، آسیا و آفریقا را تحت پوشش قرار می دهد.

بر پایه‌ی گزارش های دریافتی ، این محموله پس از رفع ایراد فنی هواپیما به مقضد فرستاده خواهد شد.

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید