سازمان فضایی روسیه به صورت رسمی از برنامه این کشور برای ارسال نسل جدید ماهواره های مدارپیمای کنترل از راه دور خبر داد . بر این اساس طی زمستان پیش رو دو ماهواره جدید روسیه که از طریق مرکز فرماندهی مستقر در کره زمین هدایت خواهند شد ، به مدار زمین فرستاده می شوند . این ماهوراه در راستای پیشبرد برنامه های گسترده توسعه فضائی کشور روسیه به شمار می روند .

سازمان فضایی روسیه تصمیم دارد طی یک سال آینده نسبت به ارسال دو ماهواره جدید کنترل از راه دور با اهداف پژوهشی به مدار زمین اقدام کند . یکی از این ماهواره ها که  Resource-P 3 نام دارد در حال حاضر در دست ساخت بوده و این پروژه بر اساس برنامه ریزی از قبل تعیین شده و بدون اشکال پیش می رود . نام ماهواره دیگر کنترل از راه دور روسیه که قرار است سال آینده به مدار زمین فرستاده شود و کلیه عملیات ناوبری آن از مرکز کنترل فرماندهی مستقر در کره زمین انجام خواهد شد ، Kanopus-V 2 نام دارد .

Mikhail Khailov معاون آژانس فضائی روسیه یا Roscosmos در گفتگو با رسانه های خبری به صورت رسمی از عزم دولت متبوعش برای اتمام این پروژه ها و اعزام این ماهواره های جدید به فضا خبر داد .

وی در این زمینه اعلام کرد : ساخت ماهواره Resource-P تقریبا پایان یافته است و ما در نظر داریم این ماهواره را طی زمستان امسال و در ماه دسامبر به فضا شلیک کنیم . این ماهواره گام اول ما در این پروژه محسوب می شود و ماهواره های Resources-P 4 و 5 Resources-P  را نیز در ادامه این برنامه فضائی در سال های 2016 و 2017 به فضا خواهیم فرستاد .

بنا به اعلام رسمی سازمان فضایی روسیه، آزمایش های عملکرد  Meteor-M 2 نیز به پایان رسیده است . در حال حاضر هنوز تصمیم قطعی برای انتخاب زمان شروع استفاده رسمی از  این ماهواره  فرستاده شده به فضا اتخاذ نشده است و این مساله در حال طی مراحل اداری خود است.

لازم به ذکر است که ماهواره Meteor-M 2 در تابستان سال جاری از پایگاه فضائی بایکونور روسیه در قزاقستان ، به وسیله یک راکت فضاپیمای Soyuz-2.1b به فضا شلیک شد .

براساس اخبار اعلام شده ، زمان شلیک این راکت 28 ماه ژوئن اعلام شده بود ولی به دلیل بروز پاره ای از مشکلات فنی پیش بینی نشده ، این راکت در تاریخ 8 جولای به فضا ارسال شد .

از دیگر ماهواره های مدار پیمای روسیه می توان بهElectro-L ، Reosurce-DK1 ، Resource-P  Kanopus-V ، Meteor-M 1 و Meteor-M 2 اشاره کرد .

منبع: سیناپرس

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید