هدف بعدی هوافضای ایران از زبان وزیر دفاع

تاریخ ویرایش: 14 بهمن ماه 1393

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از بومی شدن همه مراحل طراحی ، ساخت ، پرتاب و در مدار قرار گرفتن ماهواره ها خبرداد و گفت: در پرتاب کننده های ماهواره به نقطه کامل خوداتکایی دست یافته ایم.

به گزارش واحد مرکزی خبر سردار سرتیپ دهقان در مصاحبه با خبرنگاران دست یابی به مدار ژئو را افق بعدی حوزه ماهواره اعلام کرد و افزود: فناوری انتقال مداری لازمه دستیابی به این هدف است که در ماهواره بر ملی «سفیر فجر» پیش بینی شده است.

وزیر دفاع افزایش مداومت ماهواره در مدارهای بالاتر، سنجش از راه دور، افزایش شفافیت تصاویر ارسالی و گسترده تر شدن میدان اسکن را از جمله تفاوت ها و قابلیت های ماهواره جدید در مقایسه با ماهواره های گذشته برشمرد و گفت: ماهواره «سفیر فجر» بیش از یک سال و نیم در مدار می ماند.

وی پرتاب این ماهواره را گامی در مسیر دستیابی به توان «در مدار هماهنگ با زمین قرار دادن» ماهواره ها دانست و افزود: موفقیت در این مرحله سکوی پرشی برای گام های بعدی است.

سردار دهقان با بیان اینکه امروز جزو کشورهایی هستیم که قادریم همه زنجیره حضور در فضا را داشته باشیم گفت: اکنون ایستگاه پرتاب، پرتاب کنندگان، ایستگاههای ارتباط با ماهواره، مدیریت ماهواره ،  ارتباط و حفظ ماهواره در مدار ، تولید ماهواره و زیرمجموعه های آن را در اختیار داریم و این بدان معناست که کشورمان امروز به پایه ای از توان رسیده که قادر است همه این مجموعه ها را به صورت بومی دراختیار داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح دست یابی به مدار ژئو را گام بعدی دانشمندان در حوزه ماهواره و چشم انداز 10 ساله این بخش دانست که 4 سال آن سپری شده است و افزود: طراحی ماهواره بعدی انجام شده است و باید عقب ماندگی ها را جبران کنیم.

ارتباط ماهواره فجر با زمین

ارتباط ماهواره «فجر» و تجهیزات کنترل زمینی با موفقیت برقرار شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر ؛ شبکه تلویزیونی العالم به نقل از یک مسئول ایرانی اعلام کرد : ارتباط ماهواره فجر و تجهیزات کنترل زمینی  پس از قرار گرفتن در در مدار برقرار شد.

صبح امروز ماهواره ملی فجر» با «ماهواره بر بومی سفیر فجر» با رمز مبارک«یا محمد رسول الله (ص) و با فرمان رییس جمهور با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

ماهواره ملی فجر» 52 کیلوگرم وزن دارد و هم اکنون در فضای450 کیلومتری از سطح زمین مستقر شده است.

همچنین «ماهواره بر بومی سفیر فجر»21 متر طول و 26 تن وزن دارد و با سوخت ترکیبی مایع به فضا پرتاب می شود.

سرعت8000 متر بر ثانیه از دیگر ویژگی های «ماهواره بر بومی سفیر فجر» است که امروز در 8 دقیقه «ماهواره ملی فجر» را در مدار زمین مستقر کرد.

منبع: ایسنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید