آمریکا و روسیه نسل بعدی ایستگاه فضایی بین‌المللی را تأسیس می‌کنند

بر اساس گفته های مدیران سازمان های فضایی آمریکا و روسیه، این دو کشور در ایجاد ایستگاه فضایی بین المللی بعدی با یکدیگر همکاری خواهند کرد.
سازمان فضایی روسیه
در ماه فوریه و به دنبال وضع تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تهدید کرده بود که از ماژول‌های ایستگاه فضایی بین المللی برای ایجاد ایستگاه فضایی اختصاصی خود استفاده خواهد کرد. اما بر خلاف این اظهارنظر امروز خبرها از همکاری بزرگ‌ترین سازمان‌های فضایی دنیا خبر می‌دهد.

تاریخ ویرایش: 10 فروردین ماه 1394

بر اساس خبری که خبرگزاری‌های معتبر «راشا تودی» و TASS روسیه منتشر کرده‌اند، روسیه و آمریکا برای تأسیس نسل بعدی ایستگاه فضایی بین المللی موسوم به ISS 2.0 با یکدیگر همکاری خواهند کرد.

سازمان فضایی روسیه در ماه فوریه و به دنبال وضع تحریم‌های آمریکا علیه روسیه تهدید کرده بود که از ماژول‌های ایستگاه فضایی بین المللی برای ایجاد ایستگاه فضایی اختصاصی خود استفاده خواهد کرد. اما بر خلاف این اظهارنظر امروز خبرها از همکاری بزرگ‌ترین سازمان‌های فضایی دنیا خبر می‌دهد.

روسیه هم اکنون بیشترین ماژول را در ایستگاه فضایی در اختیار دارد.

بر اساس این گزارش برای ایجاد ایستگاه بعدی، آمریکا و روسیه به دنبال همکاری گسترده‌تر کشورهای مختلف دنیا و شرکت‌های خصوصی فضایی هستند. آن‌ها امیدوارند که بتوانند در مراحل بعدی و برای عملیات‌های سفر به مریخ نیز این همکاری را ادامه دهند.

امروز سه فضانورد توسط «سایوز» ساخت کشور روسیه به ایستگاه فضایی منتقل شدند تا یک مأموریت یک ساله را در آنجا تجربه کنند. اعلام خبر همکاری آمریکا و روسیه در ایجاد ایستگاه فضایی بعدی در حاشیه همین ارسال انجام شده بود.

«ایگور کوماروف» (I. Comarov)، مدیر سازمان فضایی روسیه در این باره گفت: "ما موافقت کرده‌ایم که ناسا و روسکوسموس (سازمان فضایی روسیه) در ایجاد ایستگاه فضایی بعدی با یکدیگر همکاری کنند."

«چارلز بولدن» (C. Bolden)، مدیر ناسا نیز اظهار داشته که "ایده همکاری ما در نهایت به مأموریت‌های مشترک در سفر به مریخ خواهد رسید. ما در حال انجام مذاکراتی برای استفاده بهتر از منابع و هزینه‌های خود هستیم تا از دوباره‌کاری جلوگیری کنیم."

آمریکا و روسیه بزرگ‌ترین سهم را در ایجاد ایستگاه فضایی بین المللی دارند.

منبع: دیجی‌کالا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب