پرتاب موفقیت‌آمیز راکت بنیان‌گذار آمازون

 

ثروتمندان بسیاری مانند الون ماسک موسس شرکت تسلا موتورز بخش زیادی از سرمایه خود را به پروژه های فضایی یا کارهای نوآورانه اختصاص می دهند. اکنون پس از موسس تسلاموتورز نوبت به «جف بزوس» موسس آمازون رسیده تا وارد چنین پروژه هایی شود.

تاریخ ویرایش: 14 اردیبهشت ماه 1394

شرکت های ثروتمند خصوصی وارد پروژه های پرتاب راکت و سفینه های فضایی شده اند تا انحصار چنین پرتاب هایی را از دست ناسا خارج کنند.

پرتاب موفقیت‌آمیز راکت بنیان‌گذار آمازون

به گزارش خبرگزاری مهر، ثروتمندان بسیاری مانند الون ماسک موسس شرکت تسلا موتورز بخش زیادی از سرمایه خود را به پروژه های فضایی یا کارهای نوآورانه اختصاص می دهند. اکنون پس از موسس تسلاموتورز نوبت به «جف بزوس» موسس آمازون رسیده تا وارد چنین پروژه هایی شود.

در روزهای گذشته، اولین پرتاب موفقیت آمیز راکتی از مجموعه Blue Origin متعلق به بزوس صورت گرفت تا این کمپانی رسما به لیست شرکت های فضایی بپیوندد. این کمپانی در سال های گذشته، آزمایش هایی را بر موتور هیدروژنی مایع BE-۳ engine انجام داده و به مرور زمان این راکت برای پرتاب آماده شد. موتور این راکت با موفقیت توانست قدرت لازم برای پرتاب یک کپسول حمل خدمه را با سرعت ۳ ماخ (سرعت فرا صوت به سرعتی گفته می‌ شود که از سرعت صوت (۳۴۳ متر بر ثانیه) بیشتر باشد. واحد سرعت فراصوت «ماخ» است و به تعداد ضریب سرعت می‌ گویند مثلاً صدا یک ماخ سرعت دارد) و تا ارتفاع ۳۰۷,۰۰۰ پا (۹۳۵۷۳ متر) تامین کند.

پرتاب موفقیت‌آمیز راکت بنیان‌گذار آمازون

این راکت همانند سایر راکت ها یا فضاپیماهایی که تاکنون پرتاب شده اند دارای نقص هایی بوده که کارشناسان امیدوارند به مرور رفع شود. این راکت همانند پروژه Falcon ۹ از قابلیت استفاده دوباره و مجدد برخوردار است اما در پرتاب اولیه به دلیل فقدان فشار در سیستم هیدرولیک قابل استفاده مجدد نخواهد بود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
واژه‌های کلیدی : هوافضا ناسا آمازون سفینه فضایی
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب