درخواست رییس سازمان فضایی اروپا برای حضور هند و چین در ایستگاه فضایی

 

رییس جدید سازمان فضایی اروپا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ایستگاه فضایی بین‌المللی باید فضانوردان چینی و هندی را نیز در خود جای دهد. یوهان دیتریش وورنر، رییس جدید سازمان فضایی اروپا در گفت‌وگو با روزنامه اشپیگل آلمان گفت: ما باید از اکتفا کردن به یک انجمن محصور دوری کنیم.

تاریخ ویرایش: 30 خرداد ماه 1394

رییس جدید سازمان فضایی اروپا در مصاحبه‌ای اعلام کرد که ایستگاه فضایی بین‌المللی باید فضانوردان چینی و هندی را نیز در خود جای دهد.

یان ونا (یوهان دیتریش وورنر) رئیس جدید سازمان فضایی اروپا (سمت راست) در کنار ژان ژاک دوردن (سمت چپ) که در پایان ماه ژوئن بازنشسته می‌شود
یان ونا (یوهان دیتریش وورنر) رئیس جدید سازمان فضایی اروپا (سمت راست) در کنار ژان ژاک دوردن (سمت چپ) که در پایان ماه ژوئن بازنشسته می‌شود

به گزارش ایسنا، ایستگاه فضایی 100 میلیارد دلاری که با چشم غیرمسلح از روی زمین قابل مشاهده است، یک آزمایشگاه مداری بوده که توسط 15 کشور از جمله آمریکا، روسیه و آلمان پشتیبانی می‌شود. کشورهای هند و چین در این تیم قرار ندارند.

یوهان دیتریش وورنر، رییس جدید سازمان فضایی اروپا
در گفت‌وگو با روزنامه اشپیگل آلمان گفت: ما باید از اکتفا کردن به یک انجمن محصور دوری کنیم.

ایستگاه فضایی تا سال 2020 تامین مالی شده و افزایش طول ماموریت آن تا سال 2024 تحت بررسی است.

این تمدید ماموریت، زمان بیشتری را به سازمان ناسا برای توسعه فناوری‌های لازم به منظور انجام ماموریت‌های انسانی به مریخ که هدف طولانی‌مدت برنامه فضایی انسانی این سازمان است، ارائه خواهد کرد.

نگه داشتن ایستگاه در مدار پس از سال 2020 همچنین دریچه‌ای را برای شرکتها و محققان خصوصی به منظور استفاده از سرمایه‌گذاری سنگین آمریکا در این آزمایشگاه مداری باز خواهد کرد.

هزینه‌های ناسا برای اجرایی کردن ایستگاه که در ارتفاع 400 کیلومتری زمین پرواز می‌کند، سالانه حدود سه میلیارد دلار است.

وورنر همچنین اظهار کرد، اروپاییان که در حال حاضر برای سفر به فضا به روسیه اتکا دارند، می‌توانند تا پنج سال آینده، موشک‌های سرنشین‌دار خود را به فضا پرتاب کنند.

وی افزود: من امیدم را در مورد این که اروپاییان نیز می‌توانند سفرهای مداری انجام دهند، از دست نداده‌ام.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید