گزارش وضعیت سالانه بخش فضایی کانادا

گزارش "وضعیت سالانه بخش فضایی کانادا" که اکنون به ویرایش بیستم خود رسیده است، مرجع اصلی در بخش فضایی این کشور است و داده‌های قابل اطمینان و موثقی را در اختیار سیاست‌گذاران و ذی‌نفعان می‌گذارد.

تاریخ ویرایش: 17 مرداد ماه 1397

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پژوهشگاه فضایی ایران، این گزارش نتایج نظرسنجی انجام شده توسط بخش فضایی کانادا درسال ۲۰۱۶ را پوشش می‌دهد. گزارش "وضعیت سالانه بخش فضایی کانادا" که اکنون به ویرایش بیستم خود رسیده است، مرجع اصلی در بخش فضایی این کشور است و داده‌های قابل اطمینان و موثقی را در اختیار سیاست‌گذاران و ذی‌نفعان می‌گذارد.

گزارش وضعیت سالانه بخش فضایی کانادا

گزارش ۲۰۱۶ براساس اطلاعات جمع‌آوری شده از ۱۵۰ سازمان با فعالیت‌های فضایی در کانادا شامل شرکت‌های تجاری کوچک، شرکت‌های فضایی چند ملیتی، سازمان‌های غیرانتفاعی، مراکز تحقیقاتی و دانشگاه‌ها تهیه شده است.

این گزارش جزئیات فعالیت اقتصادی تولید شده در بخش فضایی کانادا را شامل می‌شود و تاثیر سرمایه‌گذاری فضایی را روی اقتصاد برجسته می‌کند.

نتایج این نظرسنجی به درآمد ۵/۵ میلیارد دلاری حاصل از بخش فضایی با نزدیک به ۱۰۰۰۰ نیروی کار اشاره می‌کند. فعالیت‌های بخش بالادستی مربوط به پژوهش، مهندسی و تولید است که درآمد 0/9 میلیارد دلاری داشته‌اند در حالیکه درآمد بخش فعالیت‌های پایین‌دستی، محصولات و خدمات 4/6 میلیارد دلار بوده است.

گزارش وضعیت سالانه بخش فضایی کانادا

فروش صادراتی بعنوان بخش مهمی از رشد در سال ۲۰۱۶ به شمار می‌رود در حالی‌که درآمدهای محلی از سال ۲۰۱۵ با اندکی کاهش مواجه شده است. به طورکلی، بخش فضایی با 2/3 میلیارد دلار در تولید ناخالص ملی مشارکت دارد و نزدیک به ۲۲۰۰۰ شغل را برای اقتصاد ملی بزرگ تر پشتیبانی می‌کند.

نتایج نظرسنجی ۲۰۱۶ نشان می‌دهد که هزینه‌های پژوهش و توسعه تجارت (BERD) با سرمایه‌گذاری ۲۵۴ میلیون دلاری در  R&D پایدار مانده است. تجاری‌سازی صنعتی پروژه‌های R&D که ابتدا با پول‌های عمومی تامین هزینه شده بود در سال ۲۰۱۶ دوبرابر شد و به مبلغ ۱۲۳ میلیون دلار رسید.

گزارش وضعیت سالانه بخش فضایی کانادا

بخش دانشگاهی نیز به عنوان قسمت مهمی از بخش فضایی با تامین نزدیک به ۲۰% از نیروی کار و  به‌عنوان سه سازمان از بالاترین ۳۰ سازمان فضایی بخش، بر حسب درآمدهای مرتبط با فضا یا تامین بودجه  تحقیق به حضور خود ادامه داده است.

مرجع: www.asc-csa.gc.ca

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید