نوآوردگاه فضایی 2: رویداد شناسایی و توانمندسازی کسب و کارهای فضاپایه

«نوآوردگاه » رویدادی آموزشی - عملی است که به کارآفرینان جوان آموزش می دهد که چگونه می توانند بر پایه ایده های نوآورانه خود، کسب ‌و کاری راه‌ بیاندازند و آن را توسعه دهند.

تاریخ ویرایش: 18 مرداد ماه 1397

مقدمه

سازمان­ های فضایی پیشرو در دنیا مانند NASA  و ESA اخیرا طی حرکتی ابتکاری در راستای سیاست ­های تجاری سازی نوآوری های خود اقدام به راه ­اندازی برنامه­ های تعامل با استارتاپ ­ها کرده ­اند. این برنامه­ ها با هدف تشویق و ترغیب جوانان علاقمند به کارآفرینی در حوزه فضایی با استفاده از داده های فضاپایه و فناوری­های توسعه یافته در سازمان فضایی و همکاران تابعه برای توسعه کسب و کارهای نوپای غیر فضایی شروع به کار کرده است. اصطلاح «استارتاپ» به تیم­های جوان چابک و روبه ­رشدی اطلاق می­شود که با داشتن ایده­ های فناورانه به دنبال راه ­اندازی کسب وکار خصوصی در قالب شرکت­ های نوپا هستند. در سال های اخیر تصمیمات و سیاست ­های کشور در حوزه فضایی و محدود شدن فعالیت­ های فضایی به ماموریت­ های کلان ملی تعریف شده در اسناد بالادستی، موجب کم ­رونق شدن بحث فضا و ایجاد حس ناامیدی در فارغ ­التحصیلان دانشگاهی رشته­ های هوافضا و سایر رشته های فنی مهندسی شده است. راه اندازی برنامه تعامل با استارتاپ­ ها (ISA Startup Program) زیر نظر سازمان فضایی ایران علاوه بر ایجاد تحرک و امید در بین دانشجویان و فارغ ­التحصیلان این رشته و ایجاد فرصت ­های کارآفرینی و اشتغال در بخش خصوصی فضایی کشور، به تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد دانش بنیان نیز کمک شایانی خواهد نمود. خروجی این تعامل، می­ تواند به تاسیس استارتاپ­ ها و شرکت­ های دانش بنیان نوپا با قابلیت رشد سریع و جذب سرمایه در حوزه فضایی و با مدل کسب و کار و درآمدزایی مناسب برای همکاری با سازمان­ های بزرگ و حتی بین­ المللی منجر شود.

نوآوردگاه فضایی 2: رویداد شناسایی و توانمندسازی کسب و کارهای فضاپایه

شتاب دهنده شزان بعنوان اولین شتاب دهنده حوزه فناوری های های تِک با تجربه چند ساله در شناسایی، توانمندسازی و حمایت از کسب و کارهای نوپا در این همکاری بعنوان مجری برگزاری رویداد و شتابدهی تیم های برگزیده همراه سازمان فضایی و استارتاپ هاست. برای اطلاعات بیشتر درمورد شزان کلیک کنید.

درباره رویداد

رویداد نوآوردگاه فضایی رویدادی است که حلقه ارتباطی بین صاحبان صنایع، سرمایه گذاران و صاحبان ایده است و فرصتی برای شما که ایده هایتان را به چالش بکشید و از آنها کسب و کار بسازید. ما به شما کمک می کنیم که به ایده های خلاقانه خود تحقق ببخشید و کسب و کارهای موفق خودتان را راه بیاندازید. پس هر چه سریعتر به ما بپیوندید.

«نوآوردگاه » رویدادی آموزشی - عملی است که به کارآفرینان جوان آموزش می دهد که چگونه می توانند بر پایه ایده های نوآورانه خود، کسب ‌و کاری راه‌ بیاندازند و آن را توسعه دهند. در این رویداد به صورت خیلی ساده و قابل فهم، چالش ها و مراحل راه اندازی یک کسب و کار جدید در حوزه فناوری و روند توسعه و تجاری سازی یک محصول کاربردی مبتنی بر ایده فناورانه، شبیه سازی شده است. نوآوردگاه در مدت زمان 4 روز در تاریخ 15الی 18 مهر همزمان با هفته فضا ماه برگزار می شود. در این رویداد تیم ها یاد می گیرند چگونه وارد دنیای کارآفرینی شوند، ایده‌هایشان را امکان سنجی کنند، مدل کسب ‌و‌ کارشان را طراحی کنند، طرح تجاری کسب ‌و‌ کارشان را تدوین کنند و همه این موارد را چگونه در مقابل سرمایه گذار ارائه دهند.

نوآوردگاه فضایی 2: رویداد شناسایی و توانمندسازی کسب و کارهای فضاپایه

اهداف

مهمترین اهداف و دستاوردهای این برنامه به شرح زیر هستند:

  • بستری برای تعامل با استارتاپ ها بر اساس مدل نوآوری باز برای سازمان فضایی ایران
  • راه اندازی کسب و کار نوپا بر مبنای داده های فضاپایه و فناوری­ های توسعه یافته در صنایع فضایی کشور
  • شناسایی تیم/ایده­های با پتانسیل بالا و سرمایه­ گذاری برای توسعه کسب و کار های نوپا
  • برگزاری رویدادهای ایده­ پردازی، شبکه­ سازی و شناسایی فرصت­ های کارآفرینی در حوزه فضایی
  • استفاده از مربیان توسعه کسب و کار برای هدایت هدفمند ایده ­های افراد خلاق
  • استفاده از مشاوره در زمینه های مختلف توسعه محصول، تجاری­ سازی، حقوقی و مالی و ...
  • برگزاری چالش­ های فناورانه حول فناوری های منتخب و آماده ورود به بازار
  • زمینه سازی برای تاسیس مرکز نوآوری و شتابدهی فضایی زیر نظر سازمان فضایی

اطلاعات بیشتر

برای حضور در این رویداد لازم است ابتدا در پیش رویداد (سرنخ) که 21 شهریور برگزار می شود. بصورت تیمی یا انفرادی ثبت نام کنید پس از برگزاری پیش رویداد، فرصت تیم سازی (و یا تکمیل تیم) و ایده­ پردازی تا قبل از رویداد نوآوردگاه وجود دارد تا با آمادگی کامل به صورت تیم/ایده در رویداد اصلی حضور پیدا کنید.

تاریخ پیش رویداد (سرنخ): 21 شهریور ماه

تاریخ رویداد نوآوردگاه فضایی: 15 تا 18 مهر ماه (همزمان با هفته جهانی فضا)

تارنمای نوآوردگاه فضایی 2 جهت آگاهی بیشتر: noavardgah.ir

صفحه نام نویسی: evand.com/events/faza2

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید