تحريم‌ها، مانع استفاده ایالات متحده از فناوري‌هاي روسيه نمی‌شود

 

روزنامه انگلیسی رجیستر اعلام کرد آمریکا به تازگی شاتل فضایی ایکس-37 بی (X-37B) خود را به کمک فناوری های روسیه به فضا پرتاب کرد. این روزنامه نوشت موشک اطلس پنج مجهز به یک موتور روسی روز چهارشنبه شاتل فضایی اتوماتیک کوچک ایکس-37 بی را در مدار زمین قرار داد.

تاریخ ویرایش: 2 خرداد ماه 1394

روزنامه انگلیسی رجیستر اعلام کرد آمریکا به تازگی شاتل فضایی ایکس-37 بی (X-37B) خود را به کمک فناوری های روسیه به فضا پرتاب کرد.

شاتل فضایی ایکس-37
شاتل فضایی ایکس-37

این روزنامه انگلیسی نوشت موشک اطلس پنج مجهز به یک موتور روسی روز چهارشنبه شاتل فضایی اتوماتیک کوچک ایکس-37 بی را در مدار زمین قرار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، جیم اسپانیک (Jim Sponnick) معاون رئیس شرکت آمریکایی یونایتد لانچ الاینس (United Launch Alliance) شرکت مشترک بوئینگ و لاکهید مارتین برای موشک های اطلس و دلتا، گفت : « این شرکت این افتخار را دارد که شاتل فضایی منحصر به فرد ایکس-37 بی را از طرف نیروی هوایی ارتش آمریکا به فضا پرتاب کند. به نیروی هوایی آمریکا و همه شرکایمان به خاطر این پرتاب موفقیت آمیز تبریک می گویم. همکاری بین نیروی هوایی ارتش، بوئینگ و همه گروه، موفقیت این مأموریت را محقق ساخت.»

با این حال اسپانیک فراموش کرد که بگوید این شاتل فضایی به کمک یک موتور روسی به فضا پرتاب شده است.

موفقیت پرتاب این شاتل از پایگاه کیپ کاناورال در ایالت فلوریدای آمریکا، نمایندگان صنعت فضایی این کشور را که در مورد قابل اعتماد بودن فناوری های فضایی روسیه تردید داشتند، آرام کرد.

همزمان پرتاب این شاتل موجب نارضایتی برخی اعضای کنگره آمریکا شد که استفاده از فناوری های روسیه را برای قرار دادن دستگاههای نظامی، بر خلاف تحریم ها علیه مسکو، محکوم کرده بودند.

سناتور جان مک کین به ویژه اعلام کرد که آمریکا به رغم تحریم ها، منابع مالی شرکت های روسی را تأمین می کند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید