ماهواره نظامی روسیه پس از عملیات ناموفق قرارگیری در مدار، در جو زمین سوخت

ماهواره نظامی روسی «کانوپوس-اس.تی» که روز پنجم ماه دسامبر جاری پرتاب شده ولی از پایه موشک ماهواره بر سایوز جدا نشده بود، با ورود به جو زمین آتش گرفت و بطور کامل سوخت.

تاریخ ویرایش: 17 آذر ماه 1394

یک ماهواره نظامی روسیه که سه روز از پرتاب آن می گذرد، به دلیل نقص فنی کنترل آن از دست تیم فنی خارج شده بود و در جو کره زمین سوخت.

به گزارش ایرنا، یک مقام فضایی روسیه امروز (سه شنبه) به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفت: ماهواره نظامی روسی «کانوپوس-اس.تی» که روز پنجم ماه دسامبر جاری پرتاب شده ولی از پایه موشک ماهواره بر سایوز جدا نشده بود، با ورود به جو زمین آتش گرفت و بطور کامل سوخت.

وی افزود: بر اساس اطلاعات موجود، ماهواره نظامی و پایه ویژه موشک ماهواره بر ساعت 8 و 43 دقیقه بامداد امروز به وقت مسکو وارد جو زمین شد و فقط برخی از قطعات ریز این دستگاه فضایی از اتمسفر عبور کرده و وارد هوای کره زمین گردید.

به گزارش وزارت دفاع روسیه، این ماهواره نظامی به همراه یک ماهواره نظامی دیگر از نوع «کاسموس» عصر روز شنبه از پایگاه فضایی «پلستسک» در شمال غرب روسیه به فضا پرتاب شده بودند.

این ماهواره ها با ماهواره بر از نوع «سایوز- 2 بی 1» به فضا پرتاب و گفته شده بود که ماهواره ها پس از قرار گرفتن در مدار مورد نظر، تحت کنترل وزارت دفاع روسیه در آمده است.

ماهواره نظامی روسیه پس از عملیات ناموفق قرارگیری در مدار، در جو زمین سوخت

رسانه های روسی روز یکشنبه از قطع ارتباط با ماهواره نظامی «کانوپوس-اس.تی» به دلیل نقص فنی ان خبر داده بودند.

یک مقام فضایی روس در این رابطه به خبرگزاری روسیا سگودنیا گفته بود که یکی از دو ماهواره نظامی از پایه ویژه موشک ماهواره بر جدا نشده بود.

روسیه حدود یکصد ماهواره در مدار زمین دارد که از این تعداد نزدیک به 20 دستگاه نظامی و متعلق به وزارت دفاع این کشور هستند.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید