معرفی و عملكرد موتور هلیكوپتر

نویسنده: علي اكبر اخگري
ناشر: مولف
تعداد صفحات: 232 صفحه

تاریخ ویرایش: 10 اردیبهشت ماه 1398

كتابي رحلي و مصور با جلد گالينگور.

مباحث این کتاب شامل: معرفي پارامترهاي موتور هليكوپتر، ساختمان اصلي موتور هليكوپتر، سيستم روغن كاري موتور، سيستم خنك‌كاري موتور، سيستم سوخت‌رساني موتور، سيستم جرقه‌زني موتور، سيستم اگزوز می‌باشد.

معرفی

پیشرانه یا موتور قسمتی مهم و اساسی در هر وسیله نقلیه می باشد . این کتاب به معرفی نقش موتور و مجموعه های آن می­پردازد . این کتاب فقط نوع موتورهای پیستونی را بیشتر شرح و توضیح می­دهد. این کتاب دارای شش فصل اصلی و در 240 صفحه تنظیم و تشکیل شده . این کتاب نیز جزء دروس پایه برای همه گرایش ها می باشد و افراد علاقمند باید بدانند که یک موتور یا پیشرانه از چه قسمتهای اصلی تشکیل یافته و چگونه عمل می نماید . هلیکوپترهای اولیه همگی مجهز به موتورهای پیستونی بودند و با ابداع موتورهای توربین گاز بخشی از هلیکوپترها مجهز به موتورهای جدید توربینی شدند ولی با توجه به ارزانی و راحتی تعمیر و مصرف سوخت پائین که از شاخص های اصلی موتورهای پیستونی می باشد بخش عمده ای از هلیکوپترهای سبک و فوق سبک به این موتورها مجهز می باشند . امروز موتورهای پیستونی کاربرد گسترده ای در هلیکوپترهای خانگی و تفریحی دارد و بعلت ارزان بودن تعمیر و کاربری هنوز توانسته اند جایگاه خود را حفظ و ارتقاء دهند.

معرفی و عملكرد موتور هلیكوپتر، علی اکبر اخگری

موتورهاي پيستوني در مقياس ها و ابعاد گوناگون اولين پيشرانه هايي بودند كه در هليكوپتر به كار گرفته شد و طراحان و سازندگان اينگونه موتورها همواره تلاش داشتند تا با ارتقاء اينگونه پيشرانه ها موجبات توانمندتر شدن هليكوپترها شوند.

در كارخانجات سازنده موتور امروزه بخشي به ساخت موتورهاي هليكوپتر تعلق گرفته است و در كنار توانمنديهاي خود در عرصه موتورهاي هواپيما موتور هليكوپتر را نيز طراحي و توليد مي نمايند. در بخش هليكوپترهاي سبك و فوق سبك نيز شركتهايي با استفاده از تجارب كارخانجات بزرگ يا با خريدن امتياز موتور و يا با طراحي موتورهاي جديد توانسته اند اين قسمت از كار را به خوبي پيش ببرند. با توجه به ارتقاء موتورها و پديدار شدن گونه هاي مختلفي از پيشرانه ها و از طرفي خارج از رده شدن برخي طرح ها و توليدات بر علاقمندان يك ضرورت و فرض است كه با اين روند آشنا شده و شناخت كاملي از موتور و تاريخچه آن به صورت مختصر داشته باشند. آنچه در اين كتاب به آن اشاره شده مكانيزمهاي موتور هليكوپتر مي باشد و نقش آن در روشن ماندن پيشرانه. بر يك علاقمند لازم و ضروري است تا نقش جزئيات و قطعات پيشرانه ها بيشتر و بهتر آگاه گردد.

لینک سایر کتاب‌های این نویسنده

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • صادق  |  کتاب جالب و پر محتوایی است
  • پیمان داوری  |  کتاب جالبی است
فرستادن دیدگاه جدید