استخدام مهندس ناسا در "اوبر" برای ساخت تاکسی‌های پرنده

شرکت تاکسی آنلاین "اوبر" با هدف ساخت خودروهای پرنده، یکی از مهندسان ناسا را استخدام کرده است. اوبر اکنون امیدوار است که با کمک مارک مور طی یک تا سه ‌سال آینده بتواند تاکسی‌های پرنده را تولید کند.

تاریخ ویرایش: 22 بهمن ماه 1395

شرکت تاکسی آنلاین "اوبر" با هدف ساخت خودروهای پرنده، یکی از مهندسان ناسا را استخدام کرده است.

به گزارش ایسنا، اوبر اکنون امیدوار است که با کمک مارک مور طی یک تا سه ‌سال آینده بتواند تاکسی‌های پرنده را تولید کند.

این مهندس هواپیما به مدت 30 سال برای ناسا کار می‌کرد اما اکنون با عنوان شغلی مدیر مهندسی هوانوردی وارد شرکت اوبر شده و بر پروژه خودروی پرنده "Uber Elevate" نظارت می‌کند.

وی در گفتگو با سایت بلومبرگ گفت: من شرکت قوی‌تری از اوبر نمی‌شناسم که بتواند پیشتاز این اکوسیستم جدید باشد و ایده خودروهای پرنده برقی شهری را به واقعیت تبدیل کند.

مور پیش‌بینی کرده که به زودی و طی یک تا سه سال آینده چند خودروی پرنده طراحی خواهد شد.

شرکت اوبر اکتبر سال گذشته از طرح خود برای توسعه خدمات تاکسی پرنده اوبر خبر داد. این شرکت مدعی است که تاکسی‌های پرنده می‌توانند مسافرتهای درون‌شهری را متحول کرده و مسیرهای دو ساعته را تنها در 15 دقیقه از میان هوا انجام دهند.

استخدام مهندس ناسا در "اوبر" برای ساخت تاکسی‌های پرنده

در طرح اوبر برای این تاکسی‌ها آمده که آن‌ها می‌توانند بطور عمودی برخاست کرده و فرود بیایند، با یکبار شارژ تا 160 کیلومتر حرکت کنند و همچنین تا سال 2021 آماده شوند.

اگرچه این شرکت تصویر دقیق از پروژه مذکور را ارائه کرده اما قصد ندارد خود این خودروها طراحی کرده یا بسازد. اوبر در عوض امیدوار است که با شرکت‌های دیگر برای طراحی نقشه‌های فنی، حل مسائل حقوقی و مشکلات زیرساخت همکاری کند.

تاکسی‌های پرنده اوبر احتمالا دارای بال‌های ثابت به همراه روتور چرخنده خواهد بود که همچنین آن را بسیار کم‌صدا می‌کند. به گفته اوبر، طراحی این شرکت تا 15 دسیبل بی‌صداتر از بالگردهای سنتی است. همچنین این شرکت قصد دارد از فرودگاههای بالگرد شهری و آسمان‌خراش‌های موجود به عنوان محل برخاست و فرود این تاکسی‌های پرنده استفاده کند.

برخلاف برخی طراحی‌های موجود در بازار، تاکسی‌های پرنده اوبر دارای فضای کافی برای خلبان و مسافران آن‌ها خواهند بود.

به گفته این شرکت، هزینه ساخت هر کدام از این تاکسی‌ها در صورت تولید 12 واحد در سال، احتمالا حدود 1.2 میلیون دلار خواهد بود. اما در صورت تولید انبوه و 500 واحد در سال می‌توان  این هزینه را تا 600 هزار دلار و حتی 200 هزار دلار در صورت رساندن خط تولید به 5000 واحد در سال کاهش داد.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید