نرم‌افزار ANSYS

ANSYS 12.0 نوآوری و پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ی فناوری همانندسازی در همه‌ی رشته‌های مهندسی ارائه می‌نماید. این نوآوری همراه با پیشرفت در سرعت پردازش به کاربران این امکان را می‌دهد تا مدلسازی هندسه مسائل، مش‌بندی و بعد پردازش آنها را به آسانی انجام دهند.

تاریخ ویرایش: 19 خرداد ماه 1389

ANSYS 12.0 نوآوری و پیشرفت چشمگیری در زمینه‌ی فناوری همانندسازی در همه‌ی رشته‌های مهندسی ارائه می‌نماید. این نوآوری همراه با پیشرفت در سرعت پردازش به کاربران این امکان را می‌دهد تا مدلسازی هندسه مسائل، مش‌بندی و بعد پردازش آنها را به آسانی انجام دهند.  این پیشرفت به تنهایی بیانگر گام مهمی در مسیر توسعه‌ی شبیه‌سازی است.  اما ANSYS حتی پا را فراتر نهاده و با ارائه‌ی این فناوری در چارچوب ANSYS Workbench 2.0 به مرحله‌ی شبیه‌سازی خلاقانه رسیده است.

بخش‌های اصلی ANSYS را می‌توان اینگونه دسته‌بندی کرد:

ANSYS Workbench 2.0
Geometry & Meshing
Multiphysics
Structural Mechanics
Fluid Dynamics
Simulation Process & Data Management
Applications
Explicit Dynamics

محیط  ANSYS Workbench  بخشی است که فرآیند طراحی را یکپارچه می‌کند و به هم می‌چسباند. در ANSYS 12.0 ، در حالی که برنامه‌های هسته‌ای تنها به نظر می‌رسد، آنها با هم از طریق صفحه پروژه ابتکاری که طرح کلی پروژه را معرفی می‌کند، در ارتباط هستند. این پیشرفت در مفهوم صفحه پروژه، به جای ارائه‌ی یک فهرست ساده، طرح کلی پروژه را ارائه می‌کند که نمای جامع از پروژه در آن دیده می ‌شود. با تجزیه و تحلیل کامل این نمودار که به صورت گردشی است، روابط داده‌ها  روشن و به آسانی قابل دیدن است.

 

نرم افزار ansys

 

ANSYS  هندسه‌ی غنی و فنون مش‌بندی را با تکیه بر دانش و تجربه، با یکدیگر ترکیب کرده که این منجر به هندسه‌ی یکپارچه و راه‌حل‌های مش‌بندی شده است. در نتیجه می‌توان به راحتی هسته‌ی اصلی آن را با برنامه‌های کاربردی دیگر ارتباط داد.

در ANSYS 12.0 ، رابط‌های هندسی (geometry interfaces) برای وارد کردن اطلاعات سیستم های CAD توسعه داده شده است تا اطلاعات بیشتری از جمله انواع داده‌های جدید مانند اندازه‌ها برای  مدلسازی تیرها، ویژگی‌های افزون همانند رنگ‌ها و دستگاه‌های مختصات، و پشتیبانی بیشتر بررای انتخاب VIEW ایجاد شده در درون سیستم های CAD را در بر گیرد.
مدل‌سازی هندسه در محیط ANSYS Workbench تا حد زیادی بهبود یافته است تا  اتوماسیون بیشتر، انعطاف‌پذیری بهتر و سادگی استفاده  برای تجزیه و تحلیل مسائل فراهم آورد.  برای مدل‌سازی بهتر Merge, Connect and Project features در ANSYS 12.0 افزوده شده است.

بسیاری از عیوب مدل‌سازی به صورت خودکار قابل حل می‌باشد. در شکل زیر این مطلب به وضوح دیده می شود.

 

نرم افزار ansys

نرم افزار ansys

 

ANSYS 12.0 محیط یکپارچه‌ی سیالات " fluids products " را معرفی می‌کند که توانایی مدیریت شبیه ‌سازی جریان را در اینجا فراهم کرده است. این محیط که می‌تواند FLUENT  یا CFX  باشد، به کاربر اجازه می‌دهد  تا سیستم یکپارچه‌ای را ایجاد کرده و به ویرایش آن بپردازد، همه‌ی تحلیل‌ها را بر روی سیال انجام دهد و نتایج آن را به سادگی و بسیار روشن استخراج نماید.

 

نرم افزار ansys

 

پایگاه اینترنتی شرکت انسیس: www.ansys.com


منبع: www.yasmarket.com

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
  • hamidrezahakimi  |  با عرض سلام وخسته نباشید/کارتون حرف نداره /بسیار عالیه/ایشالا موفق باشید
  • ياسمن  |  6 تیر ماه 1394
    ببخشيد ميخواستم بپرسم براي يادگيري انسيس كدوم اموزشگاه رو پيشنهاد ميكنيد؟!
  • علی  |  5 مهر ماه 1394
    سلام. من تو دوره های آموزش iransys.ir شرکت کردم.
    خیلی خوب و کاربردی هستش.
فرستادن دیدگاه جدید
واژه‌های کلیدی : نرم افزار انسیس ANSYS هوافضا