رکوردشکنی فضانورد زن

دکتر پگی ویتسون، فضانورد زن ناسا که لقب نخستین زن فرمانده ایستگاه فضایی را به خود اختصاص داد، این ماه توانست با انجام یک راهپیمایی فضایی دیگر، طولانی‌ترین مجموعه راهپیمایی‌های یک زن در فضا را به خود اختصاص دهد.

تاریخ ویرایش: 22 فروردین ماه 1396

دکتر پگی ویتسون، فضانورد ناسا در ایستگاه فضایی بین‌المللی، با تمدید مأموریت خود، رکوردهای دیگری را به مجموعه «ترین‌»‌های خود خواهد افزود.

به گزارش آنا به‌ نقل از ناسا، دکتر پگی ویتسون، فضانورد زن ناسا که لقب نخستین زن فرمانده ایستگاه فضایی را به خود اختصاص داد، این ماه توانست با انجام یک راهپیمایی فضایی دیگر، طولانی‌ترین مجموعه راهپیمایی‌های یک زن در فضا را به خود اختصاص دهد.

رکوردشکنی فضانورد زن

آخرین خبر منتشر شده نیز حاکی از این است براساس توافقی که با آژانس فضایی روسیه انجام شده، این سازمان قرار است یک فضانورد کمتر در مأموریت بعدی به فضا بفرستد و درنتیجه دکتر ویتسون می‌تواند سه ماه بیشتر در این ایستگاه بماند.

ویتسون که پیش از اعزام به ایستگاه فضایی بین‌المللی در ماه نوامبر 2016 (آبان 95) سابقه 377 روز فضانوردی را در کارنامه خود داشت، با این سفر توانست لقب نخستین زنی که فرمانده ایستگاه می‌شود را از آن خود کند اما با تغییر برنامه پیش آمده او فردا بار دیگر فرماندهی ایستگاه را برعهده می‌گیرد تا نخستین زنی باشد که دو بار فرمانده ایستگاه فضایی شده است.

او همچنین روز چهار اردیبهشت ماه رکورد 534 روزه اقامت در فضای آمریکا را که در اختیار جف ویلیامز بود خواهد شکست و پس از آن پنج ماه دیگر هم در فضا می‌ماند تا فضانورد رکورددار ناسا در اقامت مداری نیز باشد.

خود او از این خبر بسیار خرسند است و اعلام کرده است این تمدید یک آرزو بود که برای او برآورده شد. رفت و آمد به ایستگاه فضایی بین‌المللی با موشک سایوز روسی انجام می‌شود و در ماه سپتامبر (مرداد و شهریور96) قرار است دکتر ویتسون با یک سایوز به مأموریت «ترین‌»‌های خود پایان دهد و به خانه بازگردد.

مترجم: محمدرضا احمدی‌نیا/آنا

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید
صفحه اینستاگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کانال تلگرام پورتال هوافضای ایران (ایران هوافضا)
کتاب پرواز، تاریخ کامل هوانوردی
کتاب دانستنی های علم پرواز - علیرضا علی حسینی - دیجی کالا
مرجع کامل سنسور ها، ابزار دقیق و سیستم های اندازه گیری
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیکشنری هوانوردی و هوافضا چکاوک
فهرست کانال‌ها و گروه‌های هوافضا و هوانوردی ایران در تلگرام
دیوار هوافضا
انجام پروژه متلب