الحاق فضاپیمای سایوز به ایستگاه فضایی بینالمللی
کپسول سایوز TMA-18M روز چهارشنبه (11 شهریور) از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا اوج گرفت و حامل سرگی ولکوف روسی، آندریاس موگنسن دانمارکی و آیدن آیمبتوف قزاقستانی بود.
فضاپیمای روسی سایوز که حامل سه فضانورد بود، دیروز (جمعه) با موفقیت به ایستگاه فضایی بینالمللی الحاق شد.
به گزارش ایسنا، کپسول سایوز TMA-18M روز چهارشنبه (11 شهریور) از پایگاه فضایی بایکونور قزاقستان به فضا اوج گرفت و حامل سرگی ولکوف روسی، آندریاس موگنسن دانمارکی و آیدن آیمبتوف قزاقستانی بود.
این فضاپیما بر فراز شرق قزاقستان به ایستگاه فضایی الحاق شد.
رسیدن مسافران این کپسول تعداد خدمه ایستگاه را برای نخستین بار از نوامبر سال 2013 به 9 تن رساند.
خدمه ایستگاه صدها آزمایش را در حوزههای زیستشناسی، فناوری زیستی، علوم فیزیک و علوم زمین انجام خواهند داد.
قرار است موگنسن و آیمبتوف به همراه گنادی پادالکای روسی در تاریخ 12 سپتامبر (21 شهریور) به زمین بازگردند.
12 خرداد ماه 1405
«استارفال»، نسل جدید کپسولهای فضایی اسپیسایکس، مجوز تولید گرفت
11 خرداد ماه 1405
فضانوردان سرگردان چین به خانه بازگشتند
22 اردیبهشت ماه 1405
بالگرد مریخی جدید ناسا دیوار صوتی را میشکند
22 فروردین ماه 1405
گام بعدی ناسا پس از موفقیت «آرتمیس ۲» چیست؟
21 فروردین ماه 1405
تاکسیهای هوایی در ۲۶ ایالت آمریکا به پرواز درخواهند آمد
21 فروردین ماه 1405
آغاز ثبتنام گردشگری فضایی چین برای سال ۲۰۲۸












































