مسابقه‌ «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای»، بهمن 1398

پیش‌رویداد این مسابقه ۱۱ مهرماه برگزار خواهد شد.

تاریخ ویرایش: 18 شهریور ماه 1398

رئیس سازمان فضایی ایران از برگزاری رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای» خبر داد و از علاقه‌مندان دعوت کرد در این رویداد شرکت کنند.

مرتضی براری در اینستاگرام نوشت: همگام با توسعه فناوری و پیشرفت‌های علمی، فضای کارآفرینی و کسب‌وکارهای مبتنی بر نوآوری، به‌طرز چشمگیری در حال رشد است.

وی افزود: با همکاری مرکز نوآوری فضایی کیهان و پژوهشگاه فضایی ایران رویداد مسابقه‌محور «چالش طراحی منظومه ماهواره ای» را برگزار خواهیم کرد و در این رویداد تلاش می کنیم تا با استفاده از ظرفیت‌های جوانان خلاق، دانشجویان و متخصصان حوزه فضایی برای رفع نیازهای صنعتی کشور و پاسخگویی به نیازهای موجود، با استفاده از منظومه ماهواره‌ای گام برداریم.

مسابقه‌ «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای»، بهمن 1398

رئیس سازمان فضایی ایران گفت: این رویداد با هدف فراهم کردن بستری جهت شناسایی و تبادل ایده‌های نوآورانه و خلاق در زمینه منظومه ماهواره ای‌برگزار می شود.

براری اضافه کرد: پیش‌رویداد این مسابقه ۱۱ مهرماه برگزار خواهد شد و از همه علاقه‌مندان دعوت می کنم در این برنامه شرکت کنند.

امکان ثبت‌نام از طریق این وبسایت www.manzoumeh۲۰۱۹.ir فراهم است.

معرفی مسابقه

پرتاب ماهواره­ ها در نیمه دوم قرن بیستم و توسعه ماهواره­ های ناوبری، امکان ناوبری دقیق و آسان را به وجود آورد. پرتاب ماهواره ­های سامانه موقعیت‌یاب جهانی و تشکیل منظومه­ ای از این ماهواره ­ها مشکل تشخیص دقیق موقعیت، سرعت و زمان را صرف نظر از موقعیت، شرایط آب و هوایی و ساعت روز حل کرد و باعث شد مکان­ یابی نه تنها برای کشتی­ ها و هواپیما ها بلکه برای مردم عادی هم بسیار ساده ­تر شود تا جایی که امروزه تصور رفتن از جایی به جای دیگر بدون استفاده از نقشه‌های آنلاین و سامانه‌های موقعیت‌یاب بسیار سخت و دور از ذهن است. حل مشکل ناوبری جهانی تنها یکی از کاربردهای منظومه ماهواره­ هاست و از کاربردهای دیگر آن می­توان به ایجاد پوشش جهانی و یا منطقه­ ای برای تصویربرداری، مشاهده زمین و حتی ایجاد پوشش اینترنت و بسیاری کاربردهای دیگر اشاره کرد.

مسابقه‌ «چالش طراحی منظومه ماهواره‌ای»، بهمن 1398

استفاده از خدمات ماهواره­ ای علاوه بر اینکه زندگی روزمره را برای خیلی از انسان­ ها ساده ­تر و دلپذیرتر می­ کند نیازمندی­ های بخش­ های صنعتی و کشاورزی و ... را نیز با سرعت و قابلیت اطمینان بیشتر مرتفع می­ کند. بر همین اساس میزان توجه به بخش فضایی در کشور ما در ده سال اخیر رشد قابل ملاحظه ­ای داشته و طراحی و ساخت ماهواره­ ها با کاربردهای مختلف و رسیدن به توانایی پرتاب ماهواره ­ها توسط متخصصان داخلی، باعث علاقه­ مند شدن صنایع داخلی به استفاده از خدمات ماهواره­ای شده است. در میان این صنایع، مسائل و چالش­ هایی وجود دارد که می­توان با استفاده از کاربردهای ماهواره­ ها و منظومه ماهواره ­ها، برای آن چالش­ ها راه حل­ های پایدار و قابل اطمینان پیدا کرد. به همین دلیل تصمیم برآن شد که با برگزاری یک مسابقه با هدف حل این چالش­ ها با استفاده از منظومه ماهواره ­ای، از یک سو توانایی متخصصان داخلی در حل یک ماموریت فضایی و طراحی مفهومی ماهواره­ ها سنجیده شود و از سوی دیگر با بیان نیازهای واقعی صنایع کشور و طراحی ماموریت­ ها بر اساس آن­ها گامی در حل مشکلات و رفع نیازهای کشور در زمینه­ های مختلف برداشته شود.

بیشتر بخوانید
تبلیغات
پلتفرم کمپانکست
ایران سرور - خرید هاست دامین سرور هاست ابری
دیدگاه کاربران
فرستادن دیدگاه جدید